صعود موفق همنوردان باشگاه کاویان به بام ایران قله دماوند

گزارش برنامه صعود یک روزه به قله بینالود

تاریخ اجرای برنامه: ۹۵/۰۳/۰۷

سرپرست: محسن دلاوری

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۷ خرداد ماه ۹۵ به همراه ۳۴ تن از همنوردان، توسط ۲ دستگاه مینی بوس عازم منطقه گلبهار و سپس روستای فریزی شدیم.

پس از عبور از روستای فریزی که جاده خاکی طولانی و دارای گردنه های متعددی بود ساعت ۸:۳۰ به ابتدای مسیر پیمایش رسیدیم و پس از ۵ دقیقه پیمایش در محل مناسبی جهت صرف صبحانه توقف کردیم.

ساعت ۹ آماده حرکت شدیم تا ساعت ۱۰ به ابتدای مسیر صعود قله رسیدیم. پس از توقف کوتاهی ، شیب اول را شروع به پیمایش کردیم که شیب نسبتا تندی است ، آهسته و منظم حرکت را ادامه دادیم .در ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه به جانپناه اول رسیدیم. توقف کوتاهی داشتیم و مسیر را به بطرف جانپناه دوم ادامه دادیم.

هوا نسبتا گرم بود و تیم هماهنگ و بدون هیچ مشکلی به صعود ادامه داد. ساعت ۱۳:۱۰ به جانپناه دوم رسیدیم که در این محل چشمه ای وجود دارد . اعضا پس از نوشیدن و ذخیره کردن آب در بطری های خود ساعت ۱۳:۲۰ حرکت را به سوی قله ادامه دادند.

شیب این قسمت هم نسبتا زیاد است. بدون مشکل مسیر را آهسته و پیوسته طی کردیم سپس ساعت ۱۵ به قله رسیدیم و بعد از استراحت، اعضای تیم و گرفتن عکس یادگاری، ساعت ۱۵:۱۵ به سمت پایین قله بازگشتیم.

ساعت ۱۶:۳۰ به جانپناه دوم رسیدیم و بدون توقف حرکت کرده، سپس در ساعت ۱۷:۵۰ به جانپناه اول رسیدیم. ساعت ۲۰:۳۰ همه اعضا به مینی بوس رسیدند. ساعت ۲۰:۴۰ بطرف مشهد حرکت کرده و در نهایت ساعت ۲۳ به مشهد رسیدیم.