گزارش برنامه صعود به قله های برف ریز و کان مس – ۵مهر۹۸
۱۳۹۸-۰۷-۰۹
گزارش برنامه قله ملکوه – ۱۲ مهر ۹۸
۱۳۹۸-۰۷-۲۱

برنامه پیمایش دره کنگ کوچک و پاکسازی آن به مناسبت روز ۷ مهر “روز غارها و دره های پاک”، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۵ مهرماه به سرپرستی فاطمه مرام برگزار شد.

روستای پلکانی کنگ در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد قرار دارد و آخرین روستا در محور دره و رودخانه کنگ می‌باشد که از طریق یک جاده آسفالته به روستای نغندر و سپس شهر طرقبه و از آنجا به شهر مشهد مرتبط می‌شود و ماسوله‌ای دیگر را از دوران قبل از اسلام به نمایش می‌گذارد.

ساعت ۶/۴۰ دقیقه صبح اولین جمعه از فصل زیبای پاییز به همراه ۱۵ نفر از همنوردان از بلوار وکیل آباد به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت شهر طرقبه به راه افتادیم و بعد از ۴۰ دقیقه به روستای کنگ رسیدیم.

ساعت ۷/۳۰ دقیقه پیمایش خود را از روستای کنگ با سرقدمی حسین مروی، عقبداری پوریا حنفی و امدادگری محمد تقی پور آغاز کردیم. ضمن اینکه علی نوری به عنوان سفیر محیط زیست این برنامه معرفی شد.

با گذر از روستا و پیمایش ۳۰ دقیقه ای برای صرف صبحانه به مدت یک ساعت توقف کردیم.
ساعت ۹ به پیمایش خود در مسیر رودخانه تا آبشار ادامه دادیم. در طول مسیر جهت عکاسی و استراحت دوستان توقف های کوتاهی داشتیم…

بعد از چهار ساعت پیمایش، ساعت ۱۲ به آبشار اصلی رسیدیم. بعد از کمی استراحت و عکاسی تصمیم برآن شد تا در محل آبشار دیگری که در مسیر دیده بودیم برای صرف نهار توقف کنیم.
ساعت ۱۴ مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و با توجه به اینکه هدف این برنامه پاکسازی دره کنگ بود، در طول مسیر با همکاری دوستان متعهد و دلسوز طبیعت بخشی از زباله های مسیر را جمع آوری کردیم.

نکته جالب و زیبا اینجا بود که باغداران روستای کنگ با مشاهده این اقدام اعضای تیم از آنها تشکر کرده و با کمال خوشرویی از محصولات باغی خود به آنان تعارف می کردند.

در نهایت ساعت ۱۶/۳۰ به میدان کنگ رسیده و در حالیکه دوستان از طبیعت زیبای کنگ انرژی گرفته بودند، به سمت مشهد حرکت کردیم.