گزارش برنامه دره خرو و آبشار شَشو – ۱۶شهریور۹۷
۱۳۹۷-۰۶-۲۱
گزارش برنامه قله های دومیر و برف انبار – شهریور ۹۷
۱۳۹۷-۰۷-۰۲

برنامه پیمایش دره هفت غار نیشابور به عنوان آخرین برنامه شش ماهه باشگاه کاویان، روز سی ام شهریور ماه ۹۷ به سرپرستی نوید رسولی برگزار شد.

ساعت ۶:۳۵ دقیقه صبح روز جمعه به همراه ۲۷ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد به وسیله یک دستگاه اتوبوس به سمت نیشابور و روستای غار به راه افتادیم.

این روستا در شمال نیشابور قرار دارد و از گذشته های دور هفت غار نامیده شده و به منزله هفت وادی و یا هفت تنگه است. این منطقه با شرایط آب و هوایی ویژه و مناظر طبیعی زیبا و چشم نواز، از ییلاقات مشهور نیشابور به شمار می آید.

دیواره ها و خاک دره هفت غار به دلیل فرسایشی بودن و شیب تند، هرساله پس از بارش باران، شکل جدیدی به خود می گیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی در آن ایجاد می شود.

ساعت حدود ۹ به روستا رسیدیم و دوستان آماده پیمایش شدند. مهدی ناصری فرد به عنوان سرقدم، محمد واحدیان به عنوان عقبدار و مصطفی علی نژاد به عنوان امدادگر برنامه معرفی شدند و توضیحات و تذکرات لازم به دوستان داده شد و به راه افتادیم.

پس از خروج از روستا و در ساعت ۹:۴۵ دقیقه در محل مناسبی برای صرف صبحانه توقف کردیم و حدود نیم ساعت بعد حرکت خود را پی گرفتیم.

بعد از حدود ۳۰ دقیقه به ورودی اولین دالان رسیدیم. زیبایی های دره نمایان شده بود و لذت پیمایش در روزهای پایانی تابستان را دوچندان می کرد.

به مسیر همچنان ادامه دادیم تا نهایتا در ساعت ۱۲:۳۰ به آبشار رسیدیم و پس از گرفتن عکس دسته جمعی به سمت روستا برگشتیم.

ساعت ۱۳:۳۰به دهانه اولین دالان رسیدیم و در محل مناسبی برای استراحت و صرف نهار مستقر شدیم. یک ساعت و نیم بعد مجدد حرکت خود را به سمت روستا شروع کردیم و در ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه به روستا رسیدیم و سوار اتوبوس شده و در نهایت ساعت ۱۸:۱۰  دقیقه عصر به ایستگاه گلبهار رسیدیم و دوستان با خاطره یک روز خوب و به یاد ماندنی در دل طبیعت زیبا، از هم خداحافظی کردند.