گزارش برنامه دره استاد تا خسرویه – ۱۹مرداد۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۲۱
گزارش برنامه قله قوچگر – ۲۶ مرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۶-۱۱

برنامه پیمایش دره آبقد تا آبشار، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز دوم شهریور ماه ۹۷ به سرپرستی رضا رستگار برگزار شد.

ساعت ۶:۵۰ دقیقه صبح روز جمعه، در یکی از روزهای زیبای تابستانی و در هوایی بسیار عالی به همراه ۱۵ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد، به طرف روستای آبقد حرکت کردیم.

در مسیر مشهد به چناران و در نزدیکی روستای آبقد، دره آبقد با آبشارهای زیبای آن وجود دارد. ارتفاع بلندترین آبشار آبقد به ۸ متر می رسد. این دره توسط رودخانه چناران بوجود آمده و این مکان را به فضایی زیبا، سرسبز و توریستی تبدیل کرده است.

پس از رسیدن به محل پیمایش یعنی انتهای جاده آسفالت روستای آبقد در ساعت ۸:۳۰، توضیحاتی راجع به برنامه و معرفی ارکان صورت گرفت و پیمایش را با سرقدمی محمد یوسفی و عقبداری محمد واحدیان آغاز کردیم.

بعد از نیم ساعت برای صرف صبحانه توقف کردیم و سپس حرکت خود را به سمت آبشار پی گرفتیم. ساعت ۱۲ به انتهای مسیر و آبشار زیبای آبقد رسیدیم. توقف کوتاهی برای گرفتن عکس یادگاری و استراحت داشتیم و سپس در مسیر برگشت در محلی مناسب برای صرف نهار و استراحت اتراق کردیم.

ساعت ۱۴:۳۰ مسیر خود را به سمت روستا ادامه دادیم و توضیحاتی در مورد گزیدگی ها توسط آقای رستگار مربی امداد و نجات به دوستان ارائه شد.

در نهایت ساعت ۱۶:۱۵ به محل توقف مینی بوس و ساعت ۱۷:۳۰ پس از گذران روزی پرشور و حال در دل طبیعت زیبا به مشهد رسیدیم.