گزارش برنامه دره مَج ۱۱ تیر ۹۵
۱۳۹۶-۱۱-۰۷
گزارش برنامه کویر خارتوران (رضاآباد) ۲۰ تا ۲۲ دی ۹۶
۱۳۹۶-۱۰-۲۶

طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۲۲ دی ماه برنامه پیمایش دره آبقد چناران را با حضور ۱۴ نفر از همنوردان اجرا کردیم. ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای آبقد چناران از توابع شهر گلبهار حرکت کردیم.

ساعت ۸ داخل دره آبقد از مینی بوس پیاده شده و بعد از یک نرمش ۱۰دقیقه ای، پیمایش خود را به سرقدمی آقای کاوه در این دره زیبا و در کنار درختان سپیدار و گردو که از دو طرف با کوه ها و دیواره های بلند محصور شده، آغاز کردیم.

پس از صرف صبحانه بر خلاف مسیر رودخانه که رفته رفته جریان تندتری به خود می گرفت، حرکت خود را ادامه دادیم و بعد از گذشتن از قلوه سنگ های کوچک و بزرگ در ساعت ۱۱ به آبشار اول رسیدیم. آبشاری بسیار زیبا که از ارتفاع حدودا ۸ متری سرازیر می شود.

پس از عکاسی و استراحتی کوتاه به بالای این آبشار رفتیم که مقصد نهایی گروه بود. در مسیر برگشت در مکانی مناسب و آفتابگیر برای استراحت و صرف ناهار تا ساعت ۱۴ توقف کردیم.

طبق قرار قبلی در ساعت ۱۶ به مینی بوس رسیدیم و حدود ۱۷ و ۳۰ دقیقه با رسیدن به مشهد، برنامه آرام و زیبای پیمایش دره آبقد به پایان رسید.