گزارش برنامه قله بردو – ۲۱ اردیبهشت ۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۲۳
گزارش برنامه هزارمسجد (اولنگ حیدر) – اردیبهشت۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۳۰

برنامه دره و آبشار درویش طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۹۷ با حضور ۲۳ نفر از همنوردان و به سرپرستی آنا مجردی برگزار شد.

ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح از میدان استقلال مشهد به سمت قوچان حرکت کردیم و از جاده سد تبارک به طرف روستای یدک ادامه مسیر دادیم. ساعت ۹ به چمنزار زیبایی رسیدیم و با توجه به اینکه تقریبا ۴۰دقیقه تا روستا فاصله بود برای صرف صبحانه توقف کردیم.

یک ساعت بعد سوار اتوبوس شدیم و ساعت حدود ۱۱ به روستای زیبای یدک رسیدیم.

محسن خلیلی به عنوان سرقدم و امدادگر و محمد واحدیان به عنوان عقب دار معرفی شدند و به راه افتادیم. پس از حدود ۳۰دقیقه پیمایش و مسیر کوتاهی که باید به صورت دست به سنگ طی می شد، به آبشار کوچک اما زیبای درویش رسیدیم. پس از گرفتن عکس یادگاری، مسیر طی شده را تا ابتدای مسیر آبشار برگشتیم.

از کمی پایین تر، مسیر دره را به سمت چشمه اصلی پی گرفتیم و پس از یک ساعت پیمایش حدود ۱۲:۳۰ دقیقه به این چشمه رسیدیم و برای استراحت و صرف ناهار توقف کردیم. مناظر سرسبز و زیبا ما را سر شوق آورده بود و از قرار داشتن در دامان طبیعت شاد و مسرور بودیم.

ساعت ۱۵ پس از جمع کردن وسایل، در مسیر برگشت قرار گرفتیم و نهایتا ساعت حدود ۱۷ سوار بر اتوبوس از روستا خارج شدیم و ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه به مشهد رسیدیم و یک روز به یاد ماندنی و هیجان انگیز دیگری را به پایان رساندیم.