معرفی برنامه زشک به کنگ
۱۳۹۶-۰۷-۲۲
گزارش برنامه سفر به جزایر خلیج فارس ۲۶بهمن تا ۲ اسفند۹۶
۱۳۹۶-۱۲-۱۴

طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، برنامه بازدید از آبشار آبخانه (آبشار قندیل) روز جمعه ۴ اسفندماه به سرپرستی سعید عبادی برگزار شد.

ساعت ۶:۱۵ دقیقه روز جمعه به همراه ۱۸ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه مینی بوس عازم منطقه آبخانه از توابع روستای بردو شهرستان فریمان شدیم. در مسیر، بر سر مزار کوهنوردان فقید حادثه اشترانکوه در بهشت رضا(ع) حضور پیدا کرده و ضمن قرائت فاتحه ای برای آنان، یادشان را گرامی داشتیم.

سپس ادامه مسیر داده و در باغ ملی فریمان صبحانه را صرف کردیم.

آبشار آبخانه یا قندیل یکی از جاذبه های طبیعی محدوده شهرستان فریمان است. این  آبشار در نزدیکی روستای کلاته آقا محمد در جاده فریمان – تربت جام واقع شده است.

۳۷ کیلومتر بعد از فریمان به روستای کاریز نو رسیدیم. ساعت ۱۰٫۴۵ در محل استخر پرورش ماهی و ابتدای مسیر قرار داشتیم. پیمایش خود را در هوایی ابری و مطبوع، منطقه ای کوهستانی و پوشیده از درختان زیبای اُرس، به سرقدمی پروین عبادی و عقبداری محمد واحدیان آغاز کردیم.

ساعت ۱۳:۱۵ به آبشار آبخانه رسیدیم. پس از گرفتن عکس یادبود در محلی مناسب نهار را صرف کردیم و ساعت ۱۵ به سمت ابتدای پیمایش، برگشتیم. دو ساعت بعد  پس از ۱۵ کیلومتر پیمایش به محل توقف مینی بوس رسیدیم و به سمت مشهد راه افتادیم.

با توجه به شروع بارندگی و مه آلود بودن جاده، ساعت ۲۰:۳۰ به مشهد و ایستگاه گلبهار رسیدیم و همگی با سلامتی و شادمان از گذران یک روز زیبا و به یاد ماندنی در دامان پر مهر طبیعت به منازل خود بازگشتند.