معرفی برنامه قله اَوِشک نیشابور
۱۳۹۷-۰۱-۲۸
گزارش برنامه قله مُلکوه ۱۰ و ۱۱ اسفند ۹۶
۱۳۹۶-۱۲-۱۵

برنامه بازدید از آبشارهای رود نیشابور، طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۱۱ اسفندماه به سرپرستی محسن خلیلی و با حضور ۲۹ نفر از اعضای باشگاه برگزار شد.

ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح روز جمعه از میدان استقلال مشهد به سمت شهرستان نیشابور و روستای باغرود به راه افتادیم.

آبشارهای رود در محدوده روستای باغرود در ۱۷ کیلومتری شهر نیشابور قرار دارد. مسیر از کوچه باغی با شیب ملایم آغاز شده و تا انتهای دره ۷ آبشار وجود دارد.
محسن پرهیزگار به عنوان سرقدم، محمد واحدیان به عنوان عقبدار و سمیه سیاح به عنوان امدادگر معرفی شدند و حرکت خود را آغاز کردیم.

پس از کمی پیاده روی، در مکان مناسبی برای صرف صبحانه توقف کردیم و سپس پیمایش خود را تا نزدیکی آبشار اول که مسیر دسترسی به آن هنوز از سیل چند سال پیش خراب بود، ادامه دادیم.

بارش باران نسبتا شدید بود و سنگ های مسیر به شدت لغزنده! ضمن اینکه احتمال ریزش سنگ های سست از دیواره های دره نیز وجود داشت، بنابراین برای جلوگیری از بروز حادثه برای همنوردان، تصمیم به بازگشت گرفتیم.

در مسیر برگشت و با کم شدن بارش باران، توقف کوتاهی برای صرف ناهار داشتیم. در ادامه آسمان شفاف و زیبا بالای سرمان قرار داشت و خودنمایی می کرد! عکس هایی به یادگار ثبت شد و همه با روحیه شاد و پر انرژی سوار بر ماشین به راه افتادیم.

به دلیل داشتن زمان تصمیم گرفتیم به مقبره خیام نیشابوری نیز سری بزنیم. به آنجا رفته و بعد از کمی استراحت و ثبت عکس گروهی، به سمت مشهد حرکت کردیم و ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه همگی در صحت و سلامت از هم جدا شدیم.