گزارش برنامه دره ازغد – ۲۹ تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۰۱
گزارش برنامه دره سوقی – ۵ مرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۱۶

برنامه پیمایش دره اجنه، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۲۹ تیرماه ۹۷ به سرپرستی حسین آریانی و بیژن فاتحی برگزار شد.

ساعت ۶:۱۵ دقیقه صبح روز جمعه، در قالب یک تیم ۳۰ نفری با یک دستگاه اتوبوس از میدان استقلال مشهد عازم روستای اخلمد واقع در شهرستان چناران شدیم.

حدود ساعت ۷:۳۰ به روستا رسیدیم و بلافاصله حرکت خود را به سمت آبشار اول اخلمد و از آنجا به سمت دره اجنه آغاز کردیم. میثم معصومی سرقدم و محمد واحدیان عقبدار برنامه معرفی شدند و به راه افتادیم. حدود ساعت ۱۰ وارد این دره شدیم و برای خوردن صبحانه توقف کردیم.

دره اجنه به دلیل تعدد آبشارها و حوضچه های زیبا و منحصر بفرد، معمولا در تقویم برنامه های تابستانی اکثر باشگاه ها و گروه های کوهنوردی استان قرار دارد و همین امر باعث شلوغی این دره شده بود.

بعد صرف صبحانه ادامه پیمایش را که قسمت فنی برنامه نیز بود، آغاز کردیم. ثابت گذاری مسیر برای عبور تیم انجام شد و پس از آن افراد تیم یکی یکی توسط خود حمایتی که از قبل توسط طناب های انفرادی برایشان درست کرده بودیم برای از عبور از مسیر سنگی فرستاده شدند. عبور از این قسمت به علت مسیر سنگی دیواره ای مانندش مقداری وقت گیر است.

پس از عبور از این قسمت دوستان برای پیمایش در حوضچه ها آماده شدند و پیمایش را به سمت آبشار دوقلو آغاز کردیم.
بعد از پیمایش در زیر آفتاب و گرمای هوا مطمئنا راه رفتن در آبی سرد و کمی شنا در حوضچه های آب سرد دره اجنه برای تک تک افراد تیم لذت بخش بود.

با کمک دوستان و همت خود افراد تیم به آبشار دو قلو رسیدیم و پس از توفقی کوتاه به سمت ابتدای مسیر حوضچه ها برگشتیم.

استراحت کردیم، ناهار خوردیم و اعضای تیم لباس های خود را عوض کردند و دوباره بعد از ثابت گذاری مسیر برگشت، دوستان بر روی مسیر فرستاده شدند و همگی نفرات تیم در کمال سلامت، به ابتدای دره اجنه رسیدند.

بعد از استراحتی کوتاه، ساعت ۱۷:۳۰ حرکت خود را به سمت روستای اخلمد  آغاز کردیم و تقریبا حدود ساعت ۱۹:۳۰ سوار اتوبوس شده و به سمت مشهد بازگشتیم.