گزارش پیمایش خط الراس شیرباد-بینالود خرداد۹۷
۱۳۹۷-۰۳-۲۸
گزارش برنامه دره کنگ کوچک – اول تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۴-۰۶

برنامه پیمایش دره امرودک و بازدید از آبشار طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان روز جمعه ۲۵ خردادماه ۹۷ به سرپرستی بیژن فاتحی برگزار شد.

ساعت ۶:۳۰ دقیقه آخرین جمعه از فصل بهار به همراه ۵۴ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد راهی روستای امرودک شدیم.

روستای امرودک در دهستان درزآب از توابع بخش مرکزی مشهد و در میان کوه‌های هزارمسجد قرار گرفته است. این روستا به فاصله هشتاد کیلومتری شهر مشهد، سمت راست جاده سنتو به طرف جاده توس- گوارشک در دل دره ای پرآب و سبز قرار گرفته است و مردمانی گشاده رو و مهربان دارد که توجه هر طبیعت دوستی را به خود جلب می کند.

برای رسیدن به این روستا، روستاهای کوچک و بزرگی از جمله گندم خواب، نصرآباد، گوارشک، ولی آباد، انداد، ارداک، آبقد و تلقور را پشت سر گذاشتیم.

مسیر رسیدن به روستا اغلب آسفالت و اندکی از مسیر، خاکی و شن ریزی شده بود. در یک سوی جاده کوه های بلند با شکل های مختلف و بسیار باشکوه، به ما خوش آمد می گفتند و در سوی دیگر درختان و باغ ها خودنمایی می کردند.

ساعت حدود ۹ صبح به روستا رسیدیم و بعد پیمایشی کوتاه برای صرف صبحانه توقف کردیم. سرقدم میثم معصومی و عقبدار محمد واحدیان معرفی شدند و ساعت ۱۰:۱۵ به سمت آبشار به راه افتادیم.
روستا مثل همیشه سرسبز و پر آب بود، البته با این تفاوت که به دلیل بارندگی روز قبل آب رودخانه گل آلود بود. از روستا تا منطقه ای از دره که آبشاری کوچک در آنجا وجود دارد حدود ۲ ساعت پیمایش داخل مسیر رودخانه داشتیم.

ساعت ۱۲ ظهر به آبشار رسیدیم. بعد از استراحت، صرف نهار و گشت کوچکی در منطقه ساعت ۱۴:۴۰ به سمت روستا حرکت کردیم.
دو ساعت بعد به روستا رسیده و به سمت مشهد حرکت کردیم.
روز بسیار خوبی بود. هوا آفتابی و عالی، درختان سرسبز و رودخانه پر از آب و لذت همگامی با دوستان کاویانی این برنامه را برای همگی ما خاطره انگیز کرد.