گزارش پیمایش خط الراس شیرباد-بینالود خرداد۹۷
۱۳۹۷-۰۳-۲۸
گزارش برنامه دره کنگ کوچک – اول تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۴-۰۶

برنامه پیمایش دره امرودک و بازدید از آبشار طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان روز جمعه ۲۵ خردادماه ۹۷ به سرپرستی بیژن فاتحی برگزار شد.

ساعت ۶:۳۰ دقیقه آخرین جمعه از فصل بهار به همراه ۵۴ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد راهی روستای امرودک شدیم.

روستای امرودک در دهستان درزآب از توابع بخش مرکزی مشهد و در میان کوه‌های هزارمسجد قرار گرفته است. این روستا به فاصله هشتاد کیلومتری شهر مشهد، سمت راست جاده سنتو به طرف جاده توس- گوارشک در دل دره ای پرآب و سبز قرار گرفته است و مردمانی گشاده رو و مهربان دارد که توجه هر طبیعت دوستی را به خود جلب می کند.

برای رسیدن به این روستا، روستاهای کوچک و بزرگی از جمله گندم خواب، نصرآباد، گوارشک، ولی آباد، انداد، ارداک، آبقد و تلقور را پشت سر گذاشتیم.

مسیر رسیدن به روستا اغلب آسفالت و اندکی از مسیر، خاکی و شن ریزی شده بود. در یک سوی جاده کوه های بلند با شکل های مختلف و بسیار باشکوه، به ما خوش آمد می گفتند و در سوی دیگر درختان و باغ ها خودنمایی می کردند.

ساعت حدود ۹ صبح به روستا رسیدیم و بعد پیمایشی کوتاه برای صرف صبحانه توقف کردیم. سرقدم میثم معصومی و عقبدار محمد واحدیان معرفی شدند و ساعت ۱۰:۱۵ به سمت آبشار به راه افتادیم.
روستا مثل همیشه سرسبز و پر آب بود، البته با این تفاوت که به دلیل بارندگی روز قبل آب رودخانه گل آلود بود. از روستا تا منطقه ای از دره که آبشاری کوچک در آنجا وجود دارد حدود ۲ ساعت پیمایش داخل مسیر رودخانه داشتیم.

ساعت ۱۲ ظهر به آبشار رسیدیم. بعد از استراحت، صرف نهار و گشت کوچکی در منطقه ساعت ۱۴:۴۰ به سمت روستا حرکت کردیم.
دو ساعت بعد به روستا رسیده و به سمت مشهد حرکت کردیم.
روز بسیار خوبی بود. هوا آفتابی و عالی، درختان سرسبز و رودخانه پر از آب و لذت همگامی با دوستان کاویانی این برنامه را برای همگی ما خاطره انگیز کرد.

1 دیدگاه

1. احمد عظیم زاده گفت:

سلام با توجه به اینکه به طبیعت علاقه زیادی دارم تا بحال به صورت انفرادی اغلب روستاهای خراسان را رفتم ولی الان میخوام با باشگاه محترم کاویان این کارا تجربه کنم بنابراین مایلم اگر توری داشتید برام ایمیل کنید . متشکرم مهندس احمد عظیم زاده