گزارش برنامه منطقه یامان داغی ۲۴و۲۵ فروردین۹۷
۱۳۹۷-۰۱-۲۸
معرفی برنامه قله سه چینگه
۱۳۹۷-۰۲-۱۷

برنامه پیمایش دره ارغوان طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۲۴ فروردین ماه به سرپرستی محمدرضا وزیری برگزار شد.

ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح با حضور ۵۳ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی بوس به سمت طرقبه و روستای کلاته آهن به راه افتادیم. یک ساعت بعد در ابتدای دره ارغوان که از حضور طبیعت دوستان مشهدی، پر شور و حال بود از ماشین ها پیاده شدیم.

بعد از معرفی ارکان گروه؛ علی صنعتی به عنوان سرقدم و محمد واحدیان به عنوان عقبدار حرکت خود را آغاز کردیم. نیم ساعت بعد در مکان مناسبی برای خوردن صبحانه توقف کردیم.

ساعت ۹:۱۵ دقیقه حرکت خود را از سر گرفتیم. رودخانه نسبت به سالهای گذشته بسیار کم آب تر بود و گل های ارغوان به شادابی همیشه نبودند اما باز هم حضور در طبیعت زیبا سرشار از شوق مان می کرد…

تا ساعت ۱۰:۴۵ در امتداد رودخانه حرکت کردیم و برای تمرین کوهپیمایی در کنار یکدیگر، پاکوبی را به سمت بالا پیش گرفتیم. هوا ابری و مطبوع بود و لذت کوهنوردی را دوچندان می کرد.

در حین حرکت سرپرست برنامه اصول گامبرداری و تنفس صحیح را به همنوردان یادآوری می کرد و همچنین طریقه درست شمارش اعضای تیم در کوه نیز تمرین شد.

نیم ساعتی را به سمت بالا حرکت و سپس در منطقه ای وسیع و باز برای استراحت توقف کردیم. چند دقیقه ای به صرف چای و سکوت گذشت و سپس به جایی پایین تر برای صرف نهار رفتیم.

ساعت ۱۵ کوله ها بر پشت به سمت ابتدای دره به راه افتادیم و ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه به ماشین ها رسیدیم و برنامه با روحیه خوب همنوردان و سپاسگزاری برای یک روز زیبا و به یاد ماندنی در آغوش پرمهر طبیعت به پایان رسید.