گزارش صعود به قله شیرباد – ۲۵ آبان ۹۷
۱۳۹۷-۰۹-۰۶
گزارش برنامه زشک به کنگ – ۱۶ آذر ۹۷
۱۳۹۷-۰۹-۲۰

برنامه پیمایش جنگلی و بازدید از دریاچه ارواح و مرداب هسل طبق برنامه شش ماهه دوم باشگاه کوهنوردی کاویان، روزهای اول تا چهارم آذرماه ۹۷ به سرپرستی محمدرضا وزیری برگزار شد.

ساعت ۱۷روز پنجشنبه اول آذر با یک دستگاه اتوبوس vip در قالب یک گروه ۲۵ نفره مشهد را به مقصد چالوس ترک کردیم. بعد از یک شب فرحبخش و شاد در اتوبوس در ساعت ۷ صبح روز جمعه وارد چالوس شدیم. بالافاصله بعد از صرف صبحانه و تعویض لباس با دو دستگاه مینی بوس به روستای سی نوا رفتیم و به طرف مرداب هسل حرکت کردیم.

در طول مسیر زیبای جنگل مشعل، همنوردان با راهنمای یکی از اهالی بومی از میوه های جنگلی بهره برده و با روحیه ای شاداب در ساعت ۱۲ ظهر به محل مرداب رسیدیم.

بعد از یک و نیم ساعت اطراق کنار مرداب، چند دقیقه ای به سکوت گذشت و همگی غرق در صدای دل انگیز جنگل همراه با صدای پرندگان شدیم.

در ساعت ۱۴:۳۰ مسیر برگشت را در پیش گرفته و در ساعت ۱۶:۳۰ با مینی بوس ها به محل اسکان خود در نزدیکی شهر نوشهر که سوئیت هایی مجهز با محوطه ای زیبا در کنار دریا بود رسیدیم. دوستان این شب به یاد ماندنی را تا صبح در هوای بارانی و با صدای امواج دریا تجربه کردند.

روز شنبه سوم آذر برای پیمایش جنگل ممرز و دیدن دریاچه زیبای ارواح، به روستای نارنج بن رفتیم و پیمایش خود را از دل جنگل پاییزی بسیار زیبا آغاز کردیم و بعد از ارتفاع گرفتن در جنگل به طرف دریاچه ارواح حرکت کردیم.

طبیعت زیبای پاییزی مسیر با وجود انواع گیاهان و درختان جنگلی، هوای لطیفی که به خاطر بارندگی شب قبل به وجود آمده بود، صدای آواز پرندگان و همچنین چشم انداز بسیار زیبای جنگلی از ارتفاع بالا تمامی اعضای گروه را به وجد آورده بود.

ساعت ۱۴:۳۰ و بعد از حدود ۷ کیلومتر پیمایش، به محل دریاچه ارواح رسیدیم. دقایقی به گرفتن عکس یادگاری و گشت و گذار در کنار دریاچه گذشت و در ساعت ۱۵:۱۵ تصمیم به برگشت گرفتیم و در مکانی که چشمه ای آب وجود داشت در کنار هم ناهار را صرف و بعد از آن ادامه مسیر دادیم.

ساعت ۱۸ به محل مینی بوس ها رسیده و با روحیه ای شاداب راهی محل اسکان خود شدیم. دوستان بعد از کمی استراحت و خوردن شام، پس از از تهیه هیزم در کنار هم در ساحل با افروختن آتش و آواز خواندن تا پاسی از شب از بودن با هم لذت بردند.

ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۴ آذرماه سوار اتوبوسی که به محل اسکان آمده بود شدیم و در ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه به سلامت به مشهد رسیدیم و تمامی همنوردان راضی از اوقاتی که با صمیمیت هرچه تمام تر در کنار هم گذرانده بودند، از یکدیگر خداحافظی کردند.