گزارش برنامه صعود به قله دماوند – مسیر جنوبی
۱۳۹۷-۰۴-۲۷
گزارش برنامه دره اجنه – ۲۹ تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۰۱

برنامه پیمایش دره ازغد، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، به سرپرستی امیرحسین سعیدی روز ۲۹ تیر ۹۷ برگزار شد.

ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح روز جمعه به همراه ۲۸ نفر از همنوردان به وسیله دو دستگاه مینی بوس از وکیل آباد ۳۵ به سمت روستای زیبای ازغد حرکت کردیم و ساعت ۸ به روستا رسیدیم.

عدنان حسینی به عنوان سرقدم و رضا سعیدی به عنوان عقبدار و امدادگر معرفی شدند و پس از پیمایشی کوتاه، در مکان مناسبی برای صرف صبحانه توقف کردیم.
دره ازغد با وجود خشکی بیشتر مناطق استان، دره ای بسیار پر آب، خنک و سر سبز بود و قدم زدن در میان باغ ها و زیر درختان بلندش، لذتی فراوان داشت.

پس از صرف صبحانه، شروع به پیمایش در مسیر رودخانه کردیم. هرچه به سمت جلو پیش می رفتیم میزان آب رودخانه بیشتر می شد و در نهایت دل به آب زدیم و پیمایش در داخل رودخانه انجام شد.

پس از ۵ و نیم کیلومتر پیمایش در دل دره زیبای ازغد، در مکانی مناسب برای صرف ناهار و استراحت، دو ساعت توقف کردیم.

مسیر بازگشت را تغییر دادیم و از مسیر جاده خاکی روستا بازگشتیم که هم مسیر رفت و برگشت متفاوت باشد و هم بهتر بود در زمان برگشت دوستان مجددا خیس نشوند.

در نهایت، ساعت ۴:۳۰ به محل توقف مینی بوس ها رسیدیم و خوشبختانه به ترافیک طرقبه بر نخوردیم و روزی بسیار شاد و به یاد ماندنی به پایان رسید.