گزارش برنامه قله فلسکه – اول تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۴-۰۶
گزارش برنامه قله شیرباد – ۷و۸ تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۴-۱۳

برنامه بازدید از آبشار بار نیشابور طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۸ تیرماه به سرپرستی مسعود کهتری برگزار شد.

ساعت ۶:۱۵ دقیقه روز جمعه به همراه ۳۱ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد به سمت شهر نیشابور و شهر بار به راه افتادیم.

شهر بار در دره های رشته کوه بینالود، با فاصله ۵۵ کیلومتری از شمال غرب شهر نیشابور قرار دارد. این شهر دارای آبشاری زیباست که از دل کوه و میان باغ های گردو جریان دارد.

ساعت ۱۰ به بار رسیدیم و پیمایش خود را به سرقدمی بیژن فاتحی، عقبداری محمد واحدیان و امدادگری یاسر زمانیان در مسیر آبشار زیبای آن شروع کردیم.

نیم ساعت بعد برای صرف صبحانه در نزدیکی آبشار توقف کردیم و پس از گرفتن چند عکس یادگاری، مسیر آبشار را به سمت سرچشمه اصلی پیش گرفتیم. بعد از عبور از شیب نسبتا تندی در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به سرچشمه اصلی آبشار بار رسیدیم.

پس از کمی استراحت به سمت پایین آبشار به راه افتادیم و ساعت ۱۴:۴۰ در محلی زیبا و سرسبز که همراه با موسیقی دلنشین رود بود، برای صرف ناهار و استراحت اتراق کردیم.

ساعت ۱۵:۳۰ راه برگشت به سمت بار را در پیش گرفتیم و پس از یک پیمایش خوب در کنار همنوردانی پر انرژی، همگی به سلامت در ساعت ۲۰ به مشهد رسیدیم.