معرفی برنامه دره ارغوان
۱۳۹۶-۱۰-۰۵
معرفی برنامه تنگل سرغایه
۱۳۹۷-۰۱-۲۸

اولین برنامه باشگاه کاویان در سال ۹۷، پیمایش دره بهره و صعود به قله چینگه گوش بود که به سرپرستی وحید خجسته و مریم رحیمی برگزار شد.

ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه روز جمعه ۱۷ فروردین ماه، همراه با ۴۳ نفر از همنوردان به وسیله دو دستگاه مینی بوس به سمت سد کارده به راه افتادیم و ساعت ۸و نیم به روستای بهره رسیدیم.
در ابتدای دره برای صرف صبحانه توقف کردیم و سپس تیم های پیمایش دره و صعود به قله از هم جدا شدند. ۱۳ نفر به سرقدمی علی صنعتی و عقبداری محمد طوسی به وسیله مینی بوس عازم روستای گوش ( که ۷ کیلومتر بالاتر قرار دارد) و صعود به قله چینگه شدند و بقیه تیم، ادامه مسیر دره تا بند بهره را در پیش گرفتند.

گروه اول ساعت ۱۰ حرکت خود را از میان روستای گوش آغاز کردیم و بعد از گذشتن از شیبی تند به خط الراس رسیده و ساعت ۱۱ روی قله ۱۹۰۰ متری چینگه قرار گرفتیم.

مناظر روستاها و زمین های سرسبز کشاورزی از فراز قله بسیار زیبا و دیدنی بود.

بعد از گرفتن عکس یادگاری از مسیر دیگری که شیب کمتری داشت و به انتهای روستا می رسید، به سمت پایین حرکت کردیم و ساعت ۱۲ به مینی بوس رسیدیم و راهی روستای بهره برای ملحق شدن به تیم دیگر شدیم.

تیم دوم نیز به سرقدمی محسن خلیلی، عقبداری محمد موسوی و امدادگری مهسا بیرجندیان، پیمایش خود را از میان باغ های پرشکوفه روستای بهره تا چشمه خواجه ادامه داده و بعد از استراحتی کوتاه بطرف بند بهره حرکت کردیم.

رفته رفته دره باریک تر می شد و دیواره های بلند و سر به فلک کشیده در دو طرف بسیار زیبا بود.

از مسیری نسبتا دشوار که دارای تخته سنگ های بزرگ بود بالا رفتیم و ساعت حدود ۱۱ به حوضچه های پر آب و دیدنی انتهای دره رسیدیم.

به علت بارش های اندک سال گذشته متاسفانه آبی پشت بند بهره قرار نداشت و از دریاچه زیبای آن خبری نبود.

پس از استراحتی کوتاه، به طرف چشمه خواجه برگشتیم. یک ساعت بعد و حدود ۱۳:۲۰ تیم قله به چشمه رسیدند.

پس از صرف ناهار در ساعت ۲/۱۵ دقیقه به سمت ابتدای دره و محل توقف مینی بوس ها به راه افتادیم و ساعت ۱۵/۴۰ دقیقه به سمت مشهد حرکت کردیم. در نهایت ساعت ۱۷/۲۰ سرحال و پرانرژی از خاطره یک روز زیبای بهاری از هم جدا شدیم.