گزارش برنامه قله شاه جهان – ۵و۶ اردیبهشت۹۸
۱۳۹۸-۰۲-۱۵
گزارش تصویری برنامه دره شیشه گران و بازدید از مزرعه زنبورداری
۱۳۹۸-۰۲-۱۹

برنامه صعود به قله ۲۴۷۰ متری بردو، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۱۳ اردیبهشت ۹۸ به سرپرستی سعید پیوندی برگزار شد.

ساعت ۶:۰۹ دقیقه روز جمعه به همراه ۳۶ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد به وسیله‌ دو دستگاه مینی‌بوس عازم شهرستان فریمان شدیم.

منطقه‌ بردو، در هشتاد کیلومتری شهر مشهد و در حدود ۳۵ کیلومتری شهرستان فریمان واقع شده است. قله‌ بردو به ارتفاع ۲۴۷۰ متر، یکی از بلندترین قلل این منطقه به شمار می‌رود.

پس از طی مسیر و توقف کوتاه برای خرید در شهر فریمان، در حدود ساعت ۹:۳۰ دقیقه به محل تک درخت و چشمه‌ معروف آن رسیدیم. صبحانه در کنار دوستان صرف شد و پس از معرفی ارکان گروه؛ وحید هریوندی به عنوان سرقدم، امیر رشیدی به عنوان عقبدار و فاطمه مختاری به عنوان امدادگر، در ساعت ۹:۴۵ دقیقه پیمایش به سمت قله آغاز شد.

در ابتدا قرار بر این بود که مسیر رفت، به صورت پیمایش از روی یال و برگشت از مسیر رودخانه طی شود که با مشورت ارکان و با توجه به سطح آمادگی اعضای گروه، مسیر رودخانه برای رفت و برگشت انتخاب شد که کمی طولانی‌تر است ولی شیب کمتری دارد. همنوردان در صفی منظم و با روحیه‌ای عالی به حرکت خود ادامه دادند.

در مسیر چند چشمه وجود دارد. علاوه بر زیبایی بی‌پایانی که درختان اُرس به منطقه داده‌اند، خوشبختانه نگرانی از بابت تامین آب نیز وجود ندارد.

هوا کم کم رو به گرمی گذاشته بود و آسمانِ صاف و آفتابی نوید هوای گرم‌تری می‌داد. به حرکت خود ادامه دادیم و همگی در ساعت ۱۴:۳۰ موفق به صعود قله‌ بردو شدیم.

حدود نیم ساعت برای استراحت و گرفتن عکس زمان صرف شد و پس از آن همگی همچنان منظم و پیوسته به سمت پایین و مینی‌بوس‌ها حرکت کردیم.

در محل گوسفند‌سرا ناهار صرف شد و در نهایت در حدود ساعت ۱۹ به مینی‌بوس‌ها رسیدیم و رهسپار مشهد شدیم.