گزارش برنامه دریاچه چشمه سبز ۲۹ دی ۹۶
۱۳۹۶-۱۰-۳۰
معرفی برنامه بابارمضان (هزارمسجد)
۱۳۹۶-۰۹-۱۳

طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، برنامه پیمایش دره بازه قلندر به سرپرستی امیرحسین سعیدی روز جمعه ۶ بهمن ماه برگزار شد.

ساعت ۶:۴۵ صبح به وسیله یک دستگاه اتوبوس و ۲۵ نفر از همنوردان از وکیل آباد ۳۵ حرکت کردیم. بعد از رسیدن به شاندیز ابتدا به مزار مرحوم ناصر اکبری رفته و  فاتحه ای قرائت کردیم.
ساعت ۷:۴۰ دقیقه به ابتدای مسیر پیمایش رسیدیم. بازه قلندر یکی از دره های فرعی روستای ابرده بالا می باشد و بین این روستا و روستای زشک واقع شده است.

در ابتدا آقای مسعود کاوه به عنوان سرقدم، محمد واحدیان به عنوان عقبدار، بهاره ابراهیم پور به عنوان امدادگر و صادق کنعانی به عنوان مسوول محیط زیست معرفی شدند و به راه افتادیم. بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی برای صرف صبحانه توقف کردیم.

ساعت ۸:۲۰ دقیقه ادامه مسیر را پی گرفتیم و پس از حدود یک ساعت، در محلی که سال قبل جشنواره برف برگزار شد استراحت کردیم و آقای کاوه در مورد انواع حیوانات اهلی و وحشی که در ایران زندگی می کنند صحبت های مفیدی ارائه کردند و سپس صادق کنعانی به نکاتی در مورد مسائل زیست محیطی که کوهنوردان باید رعایت کنند اشاره کرد.

پس از حدود نیم ساعت توقف، برای لمس برف، شیبی ملایم را انتخاب و پیمایش را به سمت بالای کوه آغاز کردیم. یک توقف کوتاه برای بررسی ادامه مسیر پیمایش انجام شد و سپس حدود سه ساعت پیمایش کردیم و در ساعت ۱۲:۵۰ به محل مناسبی برای صرف ناهار رسیدیم. تا ساعت ۱۴:۴۵ دوستان به صرف ناهار و استراحت پرداختند.

سپس ادامه مسیر را پی گرفتیم و پس از ۵۰ دقیقه پیاده روی ساعت ۱۵:۳۵ به محل قرار با اتوبوس رسیدیم و به سمت مشهد حرکت کردیم. حدود ساعت ۱۷ به مشهد رسیدیم و یک برنامه خوب دیگر در دامان پر مهر طبیعت به پایان رسید.