گزارش برنامه زشک به کنگ – ۱۶ آذر ۹۷
۱۳۹۷-۰۹-۲۰
معرفی برنامه بازدید از گنبدهای نمکی گرمسار
۱۳۹۷-۰۹-۲۸

برنامه صعود به قله ۲۸۳۰ متری بِزد به یادبود کوهنوردان حادثه کول جنو، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۱۶ آذر ماه ۹۷ به سرپرستی فخری هاشمی برگزار شد.

قله بزد در روستایی به همین نام از توابع شهرستان تربت جام و در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی این شهر و ۱۹۰ کیلومتری مشهد قرار گرفته است. ارتفاع روستای بزد از سطح دریا ۱۲۸۰ متر می باشد.

ارتفاعات مشرف به روستا به خصوص کوه‌های دوشاخ و بزد، با چشم‌اندازهای بسیار زیبا، از جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر روستاست. دامنه های قله بزد پوشیده از جنگل های زیبای اُرس است.

راس ساعت ۵:۴۵ دقیقه روز جمعه به همراه ۳۷ نفر از اعضای باشگاه، به وسیله دو دستگاه مینی بوس از میدان استقلال مشهد به سمت شهر تربت جام حرکت کردیم.

ساعت ۹:۴۵ دقیقه، حرکت تیم از ابتدای مسیر با سرقدمی سعید سعیدی و عقبداری محمد موسوی آغاز شد. ساعت ۱۱:۱۵ به جانپناه اول رسیدیم و پس از ۱۵ دقیقه استراحت، حرکت خود را به سمت قله آغاز کردیم.

پس از طی یک شیب نسبتا طولانی به خط الراس رسیدیم، سپس از یک شیب نسبتا ملایم گذشتیم و ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه بر فراز قله بزد قرار گرفتیم و یاد کوهنوردان در گذشته در حادثه اشترانکوه را گرامی داشتیم.

پس از گرفتن عکس و صرف نهار در جانپناه دوم که روی قله قرار دارد؛ ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه به سمت پایین حرکت کردیم.

حدود ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه به محل ابتدای پیمایش رسیدیم و پس از یک توقف کوتاه در تربت جام به سمت مشهد حرکت کردیم و ساعت ۲۱ به مشهد رسیدیم.