گزارش برنامه قله قوچگر – ۲۶ مرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۶-۱۱
معرفی برنامه قله گرگ
۱۳۹۷-۰۶-۱۳

برنامه صعود به قله بلوران (سرآخور) طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۲ شهریور ۹۷ به سرپرستی رضا سعیدی برگزار شد.

قله بلوران یا سرآخور با ارتفاع ۲۵۲۹ متر از سطح دریا، بلندترین قله در شهرستان قوچان است. صعود به قله معمولا از روستای سراب صورت می گیرد ولی در این برنامه صعود از سمت روستای ینگه قلعه انجام شد.

ساعت ۶:۰۵ دقیقه صبح روز جمعه ۲ شهریور از میدان استقلال مشهد به سمت قوچان حرکت کردیم. برای رفتن به روستای ینگه قلعه باید در ۱۰ کیلومتری قوچان از دوربرگردان هودانلو (سومین دور برگردان بعد از سه راهی سبزوار) دور زده و وارد اولین جاده فرعی شویم.

پس از طی چند کیلومتر در جاده فرعی به یک دو راهی می رسیم که باید راه سمت راست را انتخاب کنیم. حدود ساعت ۸:۵۰ دقیقه وارد روستای ینگه قلعه شدیم و بعد از روستا در محل مناسبی برای صرف صبحانه توقف کردیم. ساعت ۹:۱۵ پیمایش خود را با سرقدمی رضا سعیدی و عقبداری امیرحسین سعیدی به سمت قله آغاز نمودیم.

مسیر قله در ابتدا شیب بسیار کمی دارد ولی پس از چند دقیقه برای قرار گرفتن بر روی یال باید شیب نسبتا تندی طی شود. پس از آن تا فاصله کمی از قله شیب بسیار ملایم است. در نزدیکی قله شیب مسیر بسیار تند می شود که با حرکت زیگزاگ و همراهی خوب همنوردان طی شد.

در نزدیکی قله جانپناه نارنجی رنگ، نوید قرار گرفتن بر روی قله در چند دقیقه آینده را می دهد. پس از چند دقیقه استراحت در کنار جانپناه به سمت قله حرکت کردیم و پس از ۱۵ دقیقه پیمایش در ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه بر روی قله بلوران (سرآخور) ایستادیم.

حدود نیم ساعت را به استراحت و عکاسی گذراندیم و مجددا در ساعت ۱۳:۴۵ به سمت روستای سرسبز نیگه قلعه سرازیر شدیم.

نهایتا در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه به روستای ینگه قلعه رسیدیم و در کنار رودخانه برای صرف نهار توقف کردیم. پس از نزدیک به یک ساعت به سمت مینی بوس حرکت و در ساعت ۱۶:۳۰ سوار مینی بوس شده و روستا را ترک نمودیم. نهایتا ساعت ۱۹ وارد مشهد شدیم.