مربیان خراسان رضوی، در کشور درخشیدند!
۱۳۹۸-۰۹-۲۰

برنامه صعود به قله بزداغی طبق تقویم شش ماهه باشگاه کوهنوردی کاویان روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه به سرپرستی مهری هاشمی برگزار شد.

ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۱۴ آذر ۹۸ به همراه ۱۰ نفر از همنوردان از مشهد به سمت بجنورد و روستای کال ایمانی حرکت کردیم. ساعت ۲۲:۱۵ به مسجد روستا که از قبل برای استراحت و خواب هماهنگ شده بود، رسیدیم.

ساعت ۲۳:۳۰ خاموشی اعلام شد و حدود ۵ ساعت بعد در ۴:۲۰ بیدار شده و ۵:۱۵ با کوله سوار بر نیسان شدیم و به طرف مکان شروع پیمایش حرکت کردیم.

نیم ساعت بعد از نیسان پیاده شدیم و پس از انجام نرمش صبحگاهی، پیمایش خود را با معرفی ارکان برنامه امید عباسی به عنوان سرقدم، محسن حسین زاده به عنوان عقب دار، آرش باباپور به عنوان امدادگر و فائزه سید حسینی به عنوان سفیر محیط زیست آغاز کردیم.

پس از پیمودن حدود ۴۰ دقیقه و صعود از مسیر صخره های سنگی به چشمه رسیده و با برداشتن آب کافی به پیمایش ادامه دادیم. ساعت حدود ۷:۳۰ به محل مناسبی برای صرف صبحانه و استراحت و لذت بردن از مناظر جنگلی پوشیده از ابر و مه رسیدیم.

مسیر را ادامه داده و ساعت ۹:۲۰ در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا و بر فراز قله زیبای بزداغی قرار گرفتیم.

و پس از لذت بردن از منظره بسیار زیبا و هوای عالی به پیمایش مسیر خط الراس ادامه دادیم.

سپس شروع به کم کردن ارتفاع به سمت دره نمودیم. بخشی از مسیر شیب تندی داشت و قسمتی هم شن اسکی بود که خوشبختانه مشکلی پیش نیامد و به پیمایش ادامه دادیم تا ساعت حدود ۱۴:۴۰ پس از حدود یک ساعت دره نوردی به چشمه گاگول یا گوگول رسیدیم و استراحت کردیم و نهار خوردیم و از رودخانه زیبا بهره بردیم.

ساعت حدود ۱۵:۳۰ پیمایش خود را به سمت روستای گاگول که مقصد نهایی برنامه بود شروع کردیم و در نهایت پس از پیمودن ۲۴ کیلومتر ساعت ۱۷ به روستای گاگول رسیدیم و سوار مینی بوس شدیم. پس از توقف کوتاهی در روستا برای تهیه آب جوش به راه ادامه دادیم و ساعت حدود ۲۳ به مشهد رسیدیم.