گزارش برنامه قله شیرباد – ۲۴ اسفند ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۷
گزارش برنامه چریک و پلنگ دره – ۲۳ فروردین ۹۸
۱۳۹۸-۰۱-۲۷

برنامه پیمایش دشت چهچهه کلات، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۲۳ فروردین ماه ۹۸ به سرپرستی فخری هاشمی برگزار شد.

ساعت ۶:۱۵ دقیقه صبح روز جمعه، از میدان استقلال مشهد به سمت شهرستان کلات حرکت کردیم.

پس از حدود یک ساعت و نیم وارد جاده شوسه سد مخزنی کلات شدیم. مناظر دشت ها و کوههای سرسبز در طول مسیر وصف ناشدنی بود. حدود ساعت ۹ برای صرف صبحانه در کنار سد مخزنی چهچهه توقف کردیم. این سد زیبا و چشم نواز امسال پرآب تر از هر سال بود و نوید سال آبی بسیار عالی برای روستاهای اطراف را می داد.

پس از صرف صبحانه به سمت دشت چهچهه حرکت کردیم. طی مسیر تیم های زیادی در منطقه دیده می شدند. ساعت ۱۰ صبح به تراشه قدیمی محل استقرار ماشین ها رسیدیم و حرکت تیم با سرقدمی افشین پیش بین، عقبداری پیمان پروان، امدادگری محمدرضا وزیری و راهنمایی محمود کوهستانی به سمت خط الراس آغاز شد.

به دلیل بارندگی های فراوان اخیر، چهچهه زیباتر از هر سال به نظر می رسید. گل های بهاری از جمله شقایق های وحشی زیبا به همراه لاله های وحشی قرمز و گل های زرد و سفید و بنفش در بین درختان پسته وحشی هر بیننده ای را مجذوب خود می کرد.

پس از رسیدن به خط الراس با منظره ای بسیار زیباتر روبرو شدیم. رشته کوه ها و تپه ها و دشت های بسیار سرسبز و پر از گل چشمان هر بیننده ای را به خود خیره می کرد.

در مسیر پاکوب و در مسیر خط الراس به حرکت ادامه دادیم. در بعضی قسمت ها درختان پسته وحشی از تراکم بیشتری برخوردار بودند.

حدود ساعت ۱۳ تصمیم گرفتیم از همان مسیر بازگردیم و نهار را در علفزارهای دشت پایین و زیر سایه درختان پسته وحشی صرف کنیم. این علفزارها گویی با گل های بنفش و شقایق های وحشی قرمز نقاشی شده بودند. لاک پشت های کوچک و بزرگ در بین درختان پسته دیده می شدند!

بعد از صرف نهار و عکاسی از دشت گل های شقایق مجاور جاده، حدود ساعت ۱۶:۳۰ به سمت مشهد حرکت کردیم و پس از استراحت کوتاهی در یکی از کمپ های بین راهی، حدود ۲۰:۳۰ به مشهد رسیدیم؛ درحالی که از گذران یک روز به یاد ماندنی در دل طبیعت زیبا مسرور بودیم!