گزارش برنامه دره سوقی ۲۵ مرداد ۹۵
۱۳۹۶-۱۱-۰۳
همایش کوهپیمایی یادواره اربعین حادثه اشترانکوه
۱۳۹۶-۱۰-۲۷

طبق تقویم برنامه های کوهنوردی باشگاه کاویان در فصل زمستان، در اولین روز این فصل که البته بهاری و نسبتا گرم بود و نشانی از سرما نداشت، در ساعت ۶ و ۵ دقیقه به همراه ۱۸ نفر از اعضای باشگاه از میدان استقلال به سمت شهر جدید گلبهار و صعود قله ۲۱۰۰ متری چلیشاه، به راه افتادیم.

ساعت حدود ۷ سرپرست برنامه آقای محمود کوهستانی در شهر گلبهار به ما ملحق شدند و سپس از جاده جنوبی این شهر، بعد از روستای خیج به سمت روستای قره چشمه رفتیم و ساعت ۷ و نیم از مینی بوس پیاده شدیم.

۱۵ دقیقه بعد به سرقدمی سرپرست برنامه حرکت خود را به  سمت قله آغاز کردیم. محسن حسین زاده به عنوان عقبدار و علی صنعتی نیز به عنوان امدادگر برنامه معرفی شدند.

برای صعود به قله چلیشاه مسیرهای دیگری نیز از سمت شهرک صنعتی چناران هست که ما مسیر زمستانی را انتخاب کردیم.

ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه در مکان مناسبی برای صرف صبحانه توقف کردیم. نیم ساعت بعد حرکت خود را از سر گرفتیم. مسیر در این قسمت شیب نسبتا زیادی دارد و پاکوب مشخصی نیز وجود ندارد.

ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه به پای دیواره بلندی که در این مسیر قرار دارد رسیدیم و از سمت راست حرکت خود را ادامه دادیم.

از این نقطه ارتفاعات بینالود در دوردست دیده می شد.

حدود ۲۰ دقیقه بعد به خط الراس قله که تخت گاهی وسیعی است، رسیدیم.

ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه همگی اعضای تیم شادمان و سلامت بر روی قله چلیشاه قرار گرفتیم. در طول مسیر هوا آفتابی بود و گاه خورشید برای دقایقی زیر ابرها پنهان می شد تا آفتاب داغ روز اول زمستان اذیت کننده نباشد!

همین هوای آرام و گرم و البته کوتاهی مسیر، باعث شد بیشتر از یک ساعت روی قله توقف کنیم. حدود ساعت ۱۲ به سمت پایین حرکت کردیم و ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه به مینی بوس رسیدیم.

با تصمیم سرپرست، برای صرف ناهار به کنار سد خاکی خیج رفتیم. بعد از صرف ناهار در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه به راه افتادیم و یک ساعت بعد به مشهد رسیدیم.

در این برنامه حدود ۷٫۶ کیلومتر پیمایش داشتیم و حدود ۶۰۰ متر ارتفاع گرفتیم.