گزارش برنامه صعود به قله قرخود – ۲و۳ بهمن۹۳
۱۳۹۷-۱۰-۲۹

برنامه بازدید از چشمه سبز گلمکان طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۲۱ دی ماه ۹۷ به سرپرستی رضا رستگار برگزار شد.

دریاچه چشمه سبز در حدود ۲۰ کیلومتری روستای بزرگ گلمکان و ۵۰ کیلومتری غرب شهر مشهد در یکی از بلندترین نقاط رشته کوه‌ بینالود قرار دارد.

این دریاچه کوهستانی که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده، ۱۵ هکتار مساحت دارد و از آب آن برای آبیاری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

ساعت ۶:۵۰ دقیقه صبح روز جمعه در یکی از روزهای زیبای زمستانی و هوای بسیار عالی و آفتابی به همراه ۲۸ نفر از همنوردان به وسیله دو دستگاه مینی بوس از میدان استقلال مشهد به طرف شهر گلمکان از توابع شهرستان چناران حرکت کردیم.

پس از رسیدن به محل پیمایش یعنی اولین مرکز پرورش ماهی در ساعت ۸:۴۵  و انجام نرمش صبحگاهی که توسط مهدی برزگر انجام شد، توضیحاتی راجع به برنامه و معرفی ارکان صورت گرفت و پیمایش خود را ساعت ۹:۱۵ به سرقدمی افشین پیش بین، عقبداری امید میرنجاتی و امدادگری رضا رستگار آغاز کردیم.

بعد از نیم ساعت پیمایش برای صرف صبحانه در بخشی از مسیر  روی برف توقف و سپس به سمت چشمه سبز حرکت کردیم.

مسیر پوشیده از برف و رودخانه ای که در برخی قسمت ها یخ زده بود، زیبایی پیمایش را دوچندان می کرد. با گرفتن عکس های دسته جمعی آن لحظات زیبا را ثبت می کردیم.

ساعت ۱۴ به انتهای مسیر و دریاچه زیبا و برفی چشمه سبز رسیدیم.

بعد از توقف حدود یک ساعته برای گرفتن عکس و صرف نهار، مسیر برگشت به سمت مینی بوس ها را پی گرفتیم.
و در نهایت ساعت ۱۷:۱۵ به محل توقف مینی بوس ها و ساعت ۱۹ به مشهد رسیدیم و سرشار از خاطره زیبای یه روز به یادماندنی در دل طبیعت از دوستان خود جدا شدیم.