گزارش برنامه کویر خارتوران (رضاآباد) ۲۰ تا ۲۲ دی ۹۶
۱۳۹۶-۱۰-۲۶
گزارش برنامه دره بازه قلندر ۶ بهمن ۹۶
۱۳۹۶-۱۱-۰۷

طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان روز جمعه ۲۹ دی ماه برنامه دریاچه چشمه سبز به سرپرستی حسین مروی با حضور ۳۸ نفر از اعضای باشگاه برگزار شد.

ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه به وسیله دو دستگاه مینی بوس به سمت گلمکان به راه افتادیم. دو ساعت بعد در نزدیکی استخر ماهی دوم که ۵ کیلومتر با دریاچه فاصله دارد از مینی بوس ها پیاده شدیم.

علی صنعتی به عنوان سرقدم و امدادگر و محمد واحدیان به عنوان عقبدار گروه انتخاب شدند و بعد از یک دقیقه سکوت به احترام چهلمین روز درگذشت کوهنوردان حادثه اشترانکوه، به راه افتادیم. ۱۵ دقیقه بعد در مکان مناسبی کنار رودخانه ۴۵ دقیقه برای صرف صبحانه توقف کردیم.

۹ و ۴۵ دقیقه برای ادامه مسیر به سمت دریاچه آماده بودیم. برف کمی روی زمین و کوه های پشت به خورشید نشسته بود که همان نیز باعث خوشحالی مان بود. مسیر را ادامه دادیم. هوا آفتابی و آرام بود اما حدود یک کیلومتر مانده به دریاچه جریان وزش باد شدید و شدیدتر می شد!

رفته رفته باد سرد از سمت دریاچه تندتر می وزید و قدم برداشتن را سخت تر می کرد… بالاخره ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه و بعد از ۵ کیلومتر پیمایش، به دریاچه یخ زده و زیبای چشمه سبز رسیدیم. اما وزش باد همچنان شدید بود و همین موضوع باعث شد فقط نیم ساعت برای گرفتن عکس توقف کنیم.

۱۲ و ۱۰ دقیقه برای بازگشت آماده بودیم. تا ساعت ۱۳ و ۳۰ حرکت خود را ادامه دادیم. وزش باد کمتر شده بود. در مکان مناسبی برای صرف ناهار و استراحت توقف کردیم.

ساعت ۱۴:۱۵ به سمت استخر پرورش ماهی و مینی بوس ها به راه افتادیم و ساعت ۱۵ و ۵ دقیقه سوار مینی بوس ها شدیم. حدود ۲ ساعت بعد به مشهد رسیدیم، درحالیکه از خاطره یک روز خوب در دامان پر از آرامش طبیعت، پر انرژی بودیم!