معرفی برنامه بُقمچ – اندیشِش – گاه
۱۳۹۶-۰۹-۱۲
معرفی برنامه پیمایش روستای زشک به روستای کاهو

طبق برنامه ریزی انجام شده و برای صعود به قله دالخانی به سرپرستی داوود عوض نیا ساعت ۶ روز جمعه ۲۹ دی ماه از میدان استقلال (ایستگاه گلبهار) در قالب یک تیم ١٩ نفره به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای فریزی به راه افتادیم و ساعت ٨ به نقطه شروع پیمایش در ارتفاع ۱۶۷۳ متری رسیدیم.

بعد از معرفی ارکان؛ مریم ورزنده به عنوان سرقدم، سعید الهی به عنوان عقبدار و میثم معصومی به عنوان امدادگر تیم، پیمایش آغاز شد. بعد از نیم ساعت در محلی مناسب صبحانه صرف کردیم و دوباره به مسیر ادامه دادیم.

مسیر از داخل دره با شیب ملایم شروع شده و هرچه بالاتر می رفیتم شیب تندتر می شد. در مسیر یک چشمه پر آب هم وجود دارد که کمی در آنجا استراحت کردیم.

بعد از گذشتن از مسیری با شن اسکی نسبتا سخت ساعت ۱۲ به قله دالخانی در ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متری از سطح دریا رسیدیم. در ١٠٠ متر آخر منتهی به قله کمی برف در مسیر وجود داشت!

پس از کمی عکاسی آماده بازگشت بودیم.

در راه برگشت بعد از گذشتن از شن اسکی به چشمه رسیدیم. وزش باد شدید بود به همین علت تصمیم گرفتیم با کم کردن ارتفاع و کاهش وزش باد برای صرف نهار توقف کنیم.

در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه به محلی که صبحانه خورده بودیم رسیدیم و بعد از صرف نهار و کمی استراحت به راه افتادیم و خوشبختانه طبق برنامه ریزی راس ساعت ١۶ به محل توقف مینی بوس رسیدیم و در نهایت ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه در ایستگاه گلبهار مشهد از مینی بوس پیاده شدیم.