صعود موفق همنوردان باشگاه کاویان به بام ایران قله دماوند
۱۳۹۶-۰۵-۰۷
گزارش برنامه دامنه های دماوند ۱۲تا ۱۵خرداد ۹۵
۱۳۹۶-۱۰-۳۰

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه جنگلی دو هزار قرار دارد. این دشت در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع و بین چهار قله محصور شده است.

این دشت، پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند. به دلیل موقعیت خاص منطقه، در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان دید.

این دشت در زمستان بسیار سرد، در بهار بسیار خوش آب و هوا، در پاییز پر باران و در تابستان بسیار گرم است.

***

طبق تقویم برنامه های باشگاه کاویان، برای پیمایش دشت زیبای دریاسر و دامنه های قله سیالان به سرپرستی محمدرضا و مجیدرضا وزیری ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه از پایانه مسافربری مشهد به وسیله یک دستگاه اتوبوس به سمت تنکابن حرکت کردیم.

پس از ۱۷ ساعت، ۶ صبح روز جمعه ۱۴ خرداد برای صرف صبحانه در نمک آبرود توقف یک ساعته داشتیم. ساعت ۱۱ به عسل محله رسیدیم و وسایلمان را به سوئیت محلی که از قبل هماهنگ شده بود، منتقل کردیم و چند ساعتی برای استراحت و صرف نهار اختصاص داده شد. سپس با راهنمایی و همراهی سرپرستان برنامه و آقای گلوچ از افراد محلی منطقه، برای پیمایش در مسیر رودخانه آماده شدیم.

پیمایش گروه از ساعت ۱۶ شروع شد و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت. پس از بازگشت از رودخانه به دو دسته تقسیم شدیم، عده ای به همراهی یکی از سرپرستان در سوئیت به استراحت و نصب چادر پرداختند و عده ای برای شب پیمایی عازم مسیر جنگلی حاشیه عسل محله شدند.

شب پیمایی ساعت ۱۹:۳۰ شروع شد و ساعت ۲۱ به پایان رسید. در مسیر بازگشت، کافه سنتی عسل محله پذیرای شام همنوردان شد. اواخر شب سرپرستان چند دقیقه ای برنامه فردا صبح را توضیح دادند تا آماده پیمایش در مسیر دریاسر باشیم.

صبح روز شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۸:۳۰ حرکت به سمت دریاسر شروع شد. در مسیر عبور از جنگل در ساعت ۱۰:۳۰ برای صرف صبحانه توقف یک ساعته داشتیم.

ساعت ۱۱ به دشت زیبای دریاسر رسیدیم و در حاشیه رودخانه ادامه مسیر دادیم. برای صرف نهار و استراحت و آماده شدن برای بازگشت ساعت ۱۵ تا ۱۶ توقف کردیم.

ساعت ۱۹:۳۰ به عسل محله بازگشتیم. دو دستگاه مینی بوس برای انتقال ما به تنکابن آماده بودند و یک دستگاه وانت نیز برای انتقال کوله ها و وسایل تهیه شده بود.

پس از سوار شدن بر اتوبوس به سمت بابلسر حرکت کردیم و در مسیر کلارآباد شام را میهمان باشگاه کاویان شدیم. در ساعت ۲ بامداد به بابلسر و سوئیت های رزرو شده رسیدیم و مجددا همسفران پر انرژی تا ساعت ۴ بامداد از ساحل دریا لذت بردند.

ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۶ خرداد همه در ساحل مشغول عکاسی شدند و در ساعت ۱۰:۳۰ با اتوبوس عازم هتل قو جهت صرف صبحانه شدیم. ساعت ۱۱:۳۰ حرکت به سمت مشهد آغاز شد. در نهایت ساعت ۲:۲۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۱۷ خرداد  وارد مشهد شدیم.