معرفی برنامه صعود به قله های کمال و اَورین
۱۳۹۷-۰۲-۳۰
گزارش برنامه جنگل های سوادکوه – خرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۳-۲۸

برنامه پیمایش دره و آبشار ابدال آباد طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۴ خرداد ماه ۹۷ به سرپرستی محمد یوسفی برگزار شد.

ساعت ۶:۴۵ صبح به وسیله یک دستگاه مینی بوس و حضور ۲۰ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد به سمت شهرستان فریمان و روستای ابدال آباد در ۳۵ کیلومتری جاده فریمان – تربت جام به راه افتادیم.

حدود سه ساعت بعد در روستا از مینی بوس پیاده شدیم و بعد از ۱۰ دقیقه پیمایش به محلی مناسب برای توقف رسیدیم و مدت ۳۰ دقیقه به صرف صبحانه گذشت.

با توجه به گرمی هوا و طولانی بودن پیمایش، تصمیم بر این شد تا مسیر طی شده را برگردیم و با مینی بوس به انتهای روستا برویم.
از این نقطه، از وسط باغات و در کنار رودخانه پیمایش آغاز شد.

محمد واحدیان به عنوان سرقدم، حجت مشک آبادیان به عنوان عقبدار و وحیده کیوانی به عنوان امدادگر تیم معرفی شدند و به راه افتادیم.

در طول مسیر پیمایش برای عبور از موانع سنگی و رودخانه نیاز به حمایت و دست به سنگ شدن داشتیم که با طناب انفرادی و حمایت تک تکِ همنوردان توانستیم از این مسیر بگذریم.

در ساعت ۱۴:۱۵ به محل مناسبی برای صرف نهار رسیدیم و به مدت ۴۵ دقیقه زمان استراحت و صرف نهار در نظر گرفته شد.

در ساعت ۱۵:۰۰ با تعدادی از همنوردان به ادامه مسیر پرداختیم و پس از ۲۰ دقیقه به نقطه استراحت برگشتیم.

ساعت ۱۶ آماده بازگشت به روستا بودیم و تصمیم بر این شد که پس از عبور از دره و موانع سنگی، مسیر را از جاده به سمت مینی بوس ادامه دهیم تا زمان کمتری صرف برگشت شود.

ساعت ۱۷:۳۰ به مینی بوس رسیدیم و نهایتا در ساعت ۲۰:۴۰ به مشهد رسیدیم و برنامه خاطره انگیز دیگری در دل طبیعت زیبای روستای ابدال آباد به پایان رسید.