گزارش برنامه کلاته آهن به دهبار – ۳ اسفند ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۶
گزارش برنامه قله قوچگر – ۱۰ اسفند ۹۷

برنامه پیمایش دره اسجیل، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۱۰ اسفند ماه ۹۷ به سرپرستی مرضیه دین پناه برگزار شد.

ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح روز جمعه به همراه یک تیم ۲۳ نفره با دو دستگاه مینی بوس راهی منطقه گلمکان و دره اسجیل شدیم.

روستای اسجیل به موازات روستاهای گلمکان و دولت آباد و در فاصله ۴ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد. این روستا جزو قدیمی ترین روستاهای این منطقه است که دارای چندین اثر تاریخی نیز می باشد.

حدود ساعت ۸ به روستای زیبای اسجیل رسیدیم و پیمایش خود را با سرقدمی الهه نشاطی، عقبداری امید قزلی و امدادگری محمدرضا وزیری آغاز کردیم. بعد از طی اندک مسافتی در یک منطقه زیبا در میان باغات روستا مکانی را برای صرف صبحانه انتخاب کردیم و بعد از صرف صبحانه به مسیر ادامه دادیم.

مقصد نهایی ما سدی بود که در انتهای این دره قرار دارد. طول مسیر دره حدود ۶ کیلومتر است. وجود جوی های جاری آب و مقدار کمی برف، طراوت و زیبایی به منطقه بخشیده بود. در طول مسیر هوا گاه آفتابی و گاه ابری می شد و در کل هوای بسیار مطبوعی بود.

بعد از تقریبا ۳ ساعت پیمایش در یک شیب بسیار ملایم حدود ساعت ۱۱ به سد رسیدیم که متاسفانه خشک شده بود. بعد از عکاسی در کنار سد به سمت پایین برگشتیم و در میان باغات مکانی را برای صرف نهار و استراحت انتخاب کردیم.

باران هم نم نم شروع به باریدن کرد که بعد از نیم ساعت متوقف شد. بعد از صرف نهار ساعت ۱۴ مجدد به سمت روستا پیمایش را آغاز کردیم و ساعت ۱۶ به ابتدای روستا که مینی بوس ها منتظرمان بودن رسیدیم و ساعت ۱۷ در کمال صحت و سلامتی به مشهد رسیدیم.