گزارش برنامه قله چمن – ۲۶ بهمن ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۵
گزارش برنامه کلاته آهن به دهبار – ۳ اسفند ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۶

برنامه صعود به قله فلسکه، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۳ اسفندماه ۹۷ به سرپرستی فاطمه مختاری برگزار شد.

قله فلسکه در رشته کوه بینالود واقع شده و با ارتفاع حدود ۳۱۵۰ متر از سطح دریا یکی از مرتفع‌ترین قله‌های استان خراسان محسوب می شود.

ساعت ۶ و ۵ دقیقه صبح روز جمعه همراه با ۳۱ نفر از همنوردان در یک روز آفتابی از نبش وکیل آباد ۳۵ به وسیله دو دستگاه مینی بوس به سمت دره کنگ حرکت کردیم.

مسیر جاده ای دسترسی به قله از ابتدای روستا، به علت جایگذاری لوله های گاز، قابل تردد نبود و با وجود پیش بینی زنجیر چرخ برای هرچه نزدیکتر شدن به ابتدای پیمایش، ناچار شدیم از مسیر سمت چپ به جاده بالای روستا رفته و بعد از طی مسافت کوتاهی از مینی بوس پیاده شدیم و پیمایش طولانی خود را با سرقدمی علی صنعتی، عقبداری علی عظیمی نیا و امدادگری سعید پیوندی آغاز کردیم.

بعد از طی مسافت کوتاهی برای صبحانه توقف کرده و سپس به سمت قله حرکت کردیم. در ارتفاع حدود ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ متر چند ساعت پیمایش کردیم. میزان برف زیاد بود و لذت کوهنوردی زیر تابش دل انگیز آفتاب را دوچندان می کرد. دوستان با مهربانی در برف کوبی همکاری می کردند…

حدود ساعت ۱۲:۳۰ پس از مقدار زیادی کوهپیمایی، به حدود موازات پای کار در ارتفاع ۲۶۰۰ رسیدیم. تیم از برفکوبی و پیمایش طولانی خسته و مسیر باقیمانده تا قله طولانی بود. تصمیم بر این شد یک تیم از سمت کردینه فرود بیاید و یک تیم ۱۵ نفره راه خود را به سمت قله ادامه دهد.

ساعت ۱۴ بعد از حدود یک ساعت پیمایش و صعود در برف فراوان در ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متر از صعود منصرف شده و به تیم اول در کردینه ملحق شدیم. سپس از روستای کردینه به مشهد حرکت کردیم و ساعت حدود ۱۸:۳۰ به مشهد رسیدیم و برنامه به پایان رسید.