گزارش برنامه دره سوقی – ۵ مرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۱۶
گزارش برنامه صعود به قله بینالود – ۱۲ مرداد ۹۷

برنامه صعود به قله فلسکه از مسیر دره کردینه، طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۵ مرداد ۹۷ به سرپرستی اکرم صابرحقیقت و با حضور ۱۴ نفر از همنوردان برگزار شد.

ساعت ۶:۰۵ دقیقه صبح روز جمعه از وکیل آباد ۳۵ به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای کردینه حرکت کردیم. در مسیر طرقبه توقف کوتاهی نموده و دوستان خرید کردند. از مسیر طرقبه به سمت جاده دهبار و قبل از شیب ورودی روستای دهبار، از جاده خاکی سمت راست که با تابلوی کردینه مشخص شده است، وارد روستای کردینه شدیم. این منطقه زیبا از جاغرق شروع شده و پس از طی حاشیه رودخانه و ارتفاعات پوشیده از گیاه تا کردینه امتداد می یابد.

پیرو هماهنگی قبلی و به دلیل گرمای هوا، مسافتی از دره را با مینی بوس طی کردیم. ساعت ۰۷:۵۰ از مینی بوس پیاده شده و با توجه به مناسب بودن مکان، همانجا صبحانه را صرف کردیم.

ساعت ۰۸:۲۰ پس از معرفی ارکان گروه؛ مریم ورزنده به عنوان سرقدم، محمد واحدیان به عنوان عقبدار و میثم خطیبیان به عنوان امدادگر، پیمایش خود را در مسیر دره و از ارتفاع ۱۹۷۱ آغاز نموده و پس از حدود دو ساعت، با حرکت از روی یال پیمایش را به سمت قله ادامه دادیم.

با افزایش ارتفاع، نسیم ملایمی می وزید و از گرمای هوا کاسته می شد. در طول مسیر و با توجه به شرایط، از فرصت ها استفاده کرده و نکات آموزشی مانند گام برداری در کوهستان و هماهنگی دم و بازدم را مرور کردیم.

با یاری خدا و تلاش دوستان، ساعت ۱۳:۱۵ بر فراز قله فلسکه با ارتفاع ۳۰۹۶ متر (ارتفاع ثبت شده با GPS) قرار گرفتیم.

پس از استراحت، عکاسی و لذت بردن از آرامش کوهستان در جمع دوستان عزیز، ساعت ۱۴:۰۰ در جهت مخالف مسیر رفت، به سمت پایین حرکت کردیم.
مسیر برگشت کوتاهتر بود اما در بسیاری از قسمت ها پاکوب از سنگ و شن ریزه پوشیده شده و حرکت باید با احتیاط انجام شود. ساعت ۱۷:۱۰ به انتهای دره رسیدیم. از چشمه آب برداشتیم و در نهایت این برنامه در ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه در روستای کردینه به پایان رسید. سوار مینی بوس شده و راضی از یک روز پرتلاش و خاطره انگیز، به سمت مشهد حرکت کردیم.