معرفی برنامه قله بردو
۱۳۹۶-۰۹-۰۲
گزارش برنامه تنگل سرغایه ۳۱ فروردین ۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۰۲

برنامه صعود به قله اَوِشک نیشابور طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۳۱ فروردین به سرپرستی سعید الهی برگزار شد.

ساعت ۶:۱۵ دقیقه روز جمعه به همراه ١٢ نفر از همنوردان بانشاط کاویانی و به وسیله یک دستگاه مینی بوس از میدان استقلال مشهد راهی شهر نیشابور و روستای بوژان شدیم.

ساعت ٨:٣٠ به بوژان رسیدیم و پس از صرف صبحانه ساعت ٩ حرکت خود را به سمت قله اوشک با ارتفاع ٢٨٧٠ متر آغاز کردیم. افشین شایان به عنوان سرقدم، پدرام رضایی به عنوان عقبدار و حبیب الله کوهی به عنوان امدادگر تیم معرفی شدند.

با توجه به سختی مسیر این قله، ۵ ساعت زمان برای صعود پیش بینی کرده بودیم که توان بالای همنوردان باعث شد این مدت زمان به ٣ساعت و نیم کاهش پیدا کند و همگی ساعت ١٢:٣٠ بر فراز قله قرار گرفتیم.

با توجه به داشتن زمان کافی، و با نظر تمام اعضای تیم، تصمیم گرفته شد تا مسیر برگشت تغییر پیدا کرده و از دره اصلی بوژان راهی روستا شویم.

در مسیر رودخانه بوژان که در این فصل از زیبایی های فراوانی برخوردار است، استراحت کردیم. در نهایت ساعت ١٧:۴۵ دقیقه تمام تیم با سلامت کامل سوار بر مینی بوس شدیم و ساعت ٢٠ به مشهد رسیدیم.