گزارش برنامه پیمایش کویر اردمه ۱۰ آذر ۹۶
۱۳۹۶-۰۹-۱۲
گزارش برنامه صعود به قله سماموس ۱۵ تا ۱۸ شهریور ۹۶
۱۳۹۶-۰۶-۲۱

طبق تقویم باشگاه کوهنوردی کاویان، برای صعود به قله زنج (بردو) با ارتفاع ۲۷۴۰ متر، روز جمعه مورخه سوم آذرماه ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح از محل ایستگاه گلبهار در بلوار آزادی مشهد با یک دستگاه مینی بوس و تعداد ۱۳ نفر از همنوردان به سمت فریمان حرکت کردیم.

پس از توقف در پلیس راه، حدود ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه به فریمان رسیدیم. با توقف ۱۵ دقیقه ای در محل پمپ بنزین فریمان و خرید نان و ملزومات غذایی توسط بعضی از اعضای گروه، ساعت ۸ صبح مسیر را در جاده تربت جام به سمت روستای کاریز نو (حدود ۳۵ کیلومتر بعد از فریمان) ادامه دادیم.

ساعت ۸:۳۰ به روستای کاریزنو رسیدیم و طبق هماهنگی های از قبل صورت گرفته با دو نفر از کوهنوردان و راهنمایان محلی روستای کاریزنو، ایشان در محل روستا به جمع ما ملحق شدند و مسیر را با مینی بوس ادامه دادیم تا به ابتدای مسیر صعود رسیدیم.

پس از توقف ۱۰ دقیقه ای در ابتدای مسیر و آماده کردن وسایل و کوله ها و معرفی ارکان برنامه و راهنمایان محلی به اعضای تیم، ساعت حدود ۹ و ۵ دقیقه صبح صعود را به سمت قله بردو آغاز کردیم.

مسیر کوهستانی زیبا با درختان منحصر به فرد اُرس، آسمان آبی با ابرهای پنبه ای و خنکای هوای پاییزی، لذت کوهنوردی را برایمان دوچندان می کرد.

پس از طی حدود ۴۰ دقیقه از ابتدای مسیر و توقف ۲۰ دقیقه ای مسیر را به سمت قله ادامه دادیم. یک نفر از اعضا با توجه به مساعد نبودن شرایط جسمانی در محل استراحت از تیم جدا شد.

مسیر را ادامه دادیم و حدود ساعت ۱۳ بر روی قله بردو قرار گرفتیم.

پس از توقف ۲۰ دقیقه ای و ثبت عکس یادگاری به سمت پایین حرکت کردیم.

حدود ساعت ۱۵ در محل استراحت برای صرف ناهار مستقر شدیم و پس از ۳۰ دقیقه مسیر را به سمت پایین ادامه دادیم و حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با آغاز بارش باران به محل توقف مینی بوس و ابتدای مسیر صعود رسیدیم و همه اعضای تیم در صحت و سلامت به سمت مشهد حرکت کردیم. ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه به مشهد رسیدیم، با خاطره ای زیبا و ماندگار از صعودی دلچسب!