گزارش برنامه دره کنگ – ۲۱ اردیبهشت ۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۲۳
گزارش برنامه هزارمسجد (اولنگ حیدر) – اردیبهشت۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۳۰

برنامه صعود به قله ۲۷۴۰ متری بَردو، طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه به سرپرستی محسن حسین زاده برگزار شد.

ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح روز جمعه به همراه ۱۰ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای کاریز نو که روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان است و در جاده فرعی منشعب از مسیر فریمان به تربت جام قرار دارد، به راه افتادیم.

ساعت ۱۰ صبح در روستای کلاته آقا محمد از مینی بوس پیاده شدیم و به سمت قله بردو که با نام های زنج بردو و زنج هم معروف است و ۲۷۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، حرکت کردیم.

سپیده ظریف به عنوان سرقدم، افشین شایان به عنوان عقبدار و خودم به عنوان امدادگر برنامه به اعضای تیم معرفی شده و شروع به حرکت کردیم. در طول مسیر ۳ چشمه بود که ۲ چشمه به طور کامل خشک و یک چشمه نیمه خشک بود.

پیمایش این برنامه از داخل دره ای مملو از درختان زیبای ارس و مرتع های سرسبز که با آواز یکریز پرندگان زیبایی دوچندانی داشت، آغاز شد و با شیب ملایمی تا پای یال ادامه یافت.

پس از آن حدود ۲ کیلومتر روی یال صعود کردیم و ساعت ۱۵ بر روی قله قرار گرفتیم.

باتوجه به شروع رعد و برق، بلافاصله ارتفاع کم کرده و خود را به ارتفاع زیر ۲۵۰۰ رساندیم. طول مسیر پیمایش از روستا تا قله حدود ۸ کیلومتر است.
باتوجه به ریزش تگرگ بدون توقف برای صرف نهار از مسیر دره به سمت روستا حرکت کردیم.

این منطقه جنگلی فوق العاده زیبا و بکر است و درختان کهنسال اُرس جذابیت منطقه را دو چندان کرده اند. این قله کمتر توسط کوهنوردان صعود شده و تیم ما تنها گروه حاضر در منطقه بود.

ساعت ۱۹:۳۰ به روستای کلاته آقا محمد و مینی بوس رسیدیم و سه ساعت بعد در شهر مشهد در حالیکه از خاطره یک روز بهاری در دل طبیعت بکر و زیبا سرشار بودیم، از دوستان خود جدا شدیم.