گزارش برنامه پرنده نگری میانکاله-۲۶تا۲۸دی۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۱
گزارش برنامه دره آبقد – ۵ بهمن ۹۷

صبح روز جمعه ۲۸ دی ماه ۹۷، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، برنامه صعود به قله سوسن چناران به سرپرستی سعید پیوندی آغاز شد.

ساعت ۶ صبح از میدان استقلال مشهد به وسیله دو دستگاه مینی بوس عازم منطقه شدیم. هر چه به روستای دلمی چناران نزدیکتر می شدیم به برودت هوا و همچنین میزان بارش برف اضافه می شد.
حدود ساعت ۸:۵۰ دقیقه به ۵ کیلومتری روستای دلمی علیا، محل شروع برنامه رسیدیم. به علت حجم برف موجود در جاده و اظهارات راننده های مینی بوس مبنی بر لغزنده بودن مسیر، تصمیم بر این شد که ادامه مسیر پیاده طی شود.

حدود ساعت ۱۰ به روستا رسیدیم. هوا ابری و مه آلود و سرد و همراه با بارش پراکنده برف بود. همراه با ۳۸ نفر اعضای گروه پس از صرف مختصر صبحانه به سمت قله راه افتادیم.

سرقدم رضا سعیدی، عقبدار امیر رشیدی و امدادگر برنامه آرش باباپور معرفی شدند و حرکت خود را آغاز کردیم.

هر چه به ارتفاع افزوده می شد میزان بارش برف نیز افزایش می یافت. در این زمان محسن حسین زاده در جلوی تیم برف کوبی می کرد.

در نهایت پس از حدود ۶۵۰ متر افزایش ارتفاع، ساعت ۱۴ به قله سوسن رسیدیم.

تابلویی که از پیش آماده کرده بودیم در محل نصب کرده و پس از گرفتن چند عکس یادگاری سریع ارتفاع کم کرده و به پایین برگشتیم.

در میانه راه برای صرف نهار توقف کرده و پس از حدود نیم ساعت، مسیر را به سمت روستا ادامه دادیم. ساعت حدود ۱۷ به روستا رسیده و از اینکه مینی بوس ها خودشان را به روستا رسانده بودند، بسیار خوشحال شدیم. در پایان همگی سوار مینی بوس شده و  ساعت ۲۰ با دلی شاد و لبی خندان به مشهد رسیدیم.