گزارش صعود به قله نظرگاه – ۲۳ و ۲۴ دی ۹۰
۱۳۹۷-۱۰-۱۷
گزارش برنامه چشمه سبز – ۲۱ دی ۹۷
۱۳۹۷-۱۰-۲۳

برنامه صعود به قله ۲۸۰۰ متری قرخود، طبق تقویم باشگاه کاویان، روزهای ۲ و ۳ بهمن ماه ۹۳ به سرپرستی محسن اشرفی برگزار شد.

ساعت ۱۷ روز پنج شنبه ۲ بهمن ماه از مشهد به وسیله خودروی شخصی به سمت بجنورد و روستای باش کلاته حرکت کردیم و ساعت ۲۱:۳۰ به مسجد روستا رسیدیم. بعد از استراحت و صرف شام ساعت ۲۲:۳۰ خاموشی اعلام کرده و به استراحت پرداختیم.

ساعت ۵ صبح روز جمعه از خواب بیدار شده و ساعت ۶:۳۰، پیمایش خود را به سرقدمی حامد جهانیان، عقبداری سامان متقی و امدادگری پیمان پروان شروع کردیم.

از همان ابتدای صبح بارش برف آغاز شد و لذت کوهپیمایی را در منطقه زیبای قرخود که پوشیده از درختان ارس است، دوچندان کرد.

پس از یک ساعت پیمایش استراحت کوتاهی انجام شد. با زیاد شدن ارتفاع، بارش برف و وزش باد بیشتر می شد. ساعت ۱۰ به سنگ بزرگ رسیدیم.

بعد از سنگ بزرگ، وضعیت هوا کاملا نامساعد شد، به طوری که ادامه مسیر فقط با جی پی اس ممکن بود. بعد از گذشت نیم ساعت پیمایش به علت یخ زده بودن مسیر، مجبور به حمایت با طناب شدیم که زمان بیشتری از ما گرفت. اما در نهایت ساعت ۱۱:۳۰به قله قرخود رسیدیم.

پس از کمی استراحت روی قله، به سمت روستا بازگشتیم. جای پاهایمان در برف کاملا پر شده بود و پیدا کردن مسیر فقط با استفاده از جی پی اس ممکن بود.

بعد از یک ساعت و نیم پیمایش در شرایط جوی نامساعد به سنگ بزرگ رسیدیم و به استراحت و صرف میان وعده پرداختیم و سپس مسیر را ادامه دادیم. ساعت ۱۵:۳۰ به روستا رسیدیم و پس از صرف نهار و استراحت ساعت ۱۶:۳۰ به سمت مشهد حرکت کرده و ساعت ۲۱ به مشهد رسیدیم.