گزارش برنامه دره اسجیل – ۱۰ اسفند ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۶
گزارش برنامه قله شیرباد – ۲۴ اسفند ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۷

برنامه صعود به قله ۲۹۰۰ متری قوچگر، روز ۱۰ اسفندماه به سرپرستی محسن اشرفی و با حضور ۱۹ نفر از اعضای باشگاه کاویان برگزار شد.

ساعت ۶:۲۰ صبح روز جمعه با یک دستگاه مینی بوس از مشهد حرکت کردیم و در منطقه باغچه ۳ نفر از دوستان خوب کاشمری به تیم اضافه شدند و در نهایت در ساعت ۸ صبح در روستای دیزباد بالا از ماشین پیاده شده و فاطمه مختاری به عنوان سرقدم، علی ملاشاهی به عنوان عقبدار و فرنگیس بطا به عنوان امدادگر معرفی شدند و به راه افتادیم.

مسیر را در دره ادامه داده و بعد از نیم ساعت پیمایش، در باغی زیبا مشغول صرف صبحانه شدیم. روز قبل بارش قابل توجه برف زیبایی منطقه را دو چندان کرده بود. مسیر پیمایش کاملا پوشیده از برف بود…

برف کوبی در مسیر و نظم تیم و نکات فنی و کاربردی که سرپرست در مورد پیمایش در برف و یخ یاد به تیم یادآوری می کرد به اعضا انرژی می داد.

روی خط الراس وزش بادهای شدید همیشگی این منطقه جریان داشت اما پیمایش تیم با همان نظم دنبال می شد… باد برف های ریز و یخی را به سر و رویمان می کوبید!

در نهایت در ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه تمامی اعضای تیم پر توان و با صلابت بر روی قله قرار گرفتند. همگی شاد و خرسند از این صعود زمستانی و دلچسب، مشغول گرفتن عکس های یادگاری شدند.

پس از مدت کوتاهی، با توجه به شرایط جوی نامساعد، برگشت در دستور کار قرار گرفت. پایین تر آمدیم و ساعت ۱۵ مشغول صرف نهار شدیم. ساعت ۱۶:۲۰ به محل مینی بوس ها رسیدیم. دوستان کاشمری از تیم خداحافظی کرده و ما نیز خرسند و پر انرژی به مشهد برگشتیم و ساعت ۱۷:۳۰ در ایستگاه گلبهار از دوستان و همنوردان خداحافظی کردیم.