گزارش برنامه دره و آبشار آبقد – ۲ شهریور ۹۷
۱۳۹۷-۰۶-۱۱
گزارش برنامه قله بلوران – ۲ شهریور ۹۷

برنامه صعود به قله قوچگر با ارتفاع ۲۹۵۰ متر از سطح دریا، روز ۲۶ مرداد ۹۷ طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان به سرپرستی وحید خجسته برگزار شد.

یک راه صعود به این قله از روستای دیزباد بالا از توابع شهرستان نیشابور است که در حدود ۷۰ کیلومتری مشهد از مسیر جاده مشهد – نیشابور قرار دارد. این روستا با آب و هوای نسبتا سرد و کوهستانی و باغ های سرسبز یکی از زیباترین روستاهای رشته کوه بینالود است.

ساعت ۶:۱۵ دقیقه صبح روز جمعه، همراه با ۲۷ نفر از همنوردان به وسیله دو دستگاه مینی بوس از میدان استقلال مشهد به طرف روستای دیزباد نیشابور حرکت کردیم.

ساعت ۸:۱۰ دقیقه در ابتدای روستای دیزباد پیاده شدیم. بعد از نیم ساعت پیمایش، از روستا خارج شدیم و در محلی مناسب برای صرف صبحانه توقف کردیم.

پس از خوردن صبحانه، ساعت ۹:۳۰ دقیقه پیمایش خود را به سمت قله با سرقدمی سعید عبادی و عقبداری اکرم صابرحقیقت آغاز کردیم.

ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به محل استخر آخر رسیدیم و پس از استراحت کوتاهی حرکت به طرف قله آغاز شد. شیب مسیر در ابتدا متوسط است و سپس کمتر می شود.

ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه همه اعضای تیم بر فراز قله قوچگر قرار گرفتیم و پس از حدود نیم ساعت مسیر برگشت را پی گرفتیم.

ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه به استخر پای قله رسیدیم و برای صرف نهار توقف کردیم. در ساعت ۱۵:۱۵ به طرف روستا حرکت کردیم و ساعت ۱۶:۳۰ سوار بر مینی بوس ها به سمت مشهد حرکت کرده و در ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه همگی در سلامتی و شادی از یکدیگر خداحافظی کردیم.