گزارش برنامه قله فلسکه – ۳ اسفند ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۶
گزارش برنامه دره اسجیل – ۱۰ اسفند ۹۷

برنامه پیمایش دره کلاته آهن به دره دهبار، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز سوم اسفند ۹۷ به سرپرستی ندا رنجبر برگزار شد.

ساعت ۶:۴۰ دقیقه یک روز زیبای زمستانی به وسیله دو دستگاه مینی بوس به همراه ۳۰ نفر از دوستان از وکیل آباد ۳۵ به سمت کلاته آهن به راه افتادیم.
کلاته آهن در فاصله ۹ کیلومتری جنوب غربی شهرستان طرقبه واقع شده است. این روستا از غرب به دهبار، شمال غربی به جاغرق، شمال شرقی به طرقدر، مشرق به مایانات و جنوب شرقی به روستای ازغد منتهی می شود.

کلاته آهن در حاشیه رودخانه دهبار قرار داشته و به واسطه این همجواری در دامنه ها و حواشی رودخانه، باغات سرسبز و تمشک زارها با گل ها و گیاهان متنوع و در دره ها درختچه های سماق و زرشک چشم اندازی بدیع دارد.

ساعت حدودا ۷:۲۵ دقیقه، به کلاته آهن رسیدیم و با سرقدمی اصغر شکرریز، عقبداری محمد واحدیان و امدادگری یاسر زمانیان از مسیر رودخانه و خلاف جهت جریان آن، به سمت دهبار حرکت کردیم.

هوا فوق العاده خوب و آفتابی بود و با برفی که در مسیر به چشم می خورد، لذت بودن در طبیعت را دوچندان می کرد.
مسیر را تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه ادامه دادیم و سپس برای استراحت و صرف صبحانه توقف کردیم.

در بین راه به منطقه ای رسیدیم که برف خوبی داشت و دوستان مشغول برف بازی شدند…

ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه برای نهار و استراحت توقف کردیم و ساعت ۱۴ به سمت روستای دهبار به راه افتادیم.
ساعت ۱۵:۴۵ به روستای دهبار رسیدیم و به سمت مشهد حرکت کردیم در حالیکه از گذران یک روز زیبا و به یاد ماندنی در دل طبیعت برفی، مسرور و سپاسگزار بودیم.