گزارش برنامه گلابگیری و گردشگری کاشان – اردیبهشت ۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۱۹
گزارش برنامه قله بردو – ۲۱ اردیبهشت ۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۲۳

برنامه پیمایش دره کنگ بزرگ، از سوی باشگاه کاویان برای روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت فوق العاده اعلام و به سرپرستی داود عوض نیا برگزار شد.

ساعت ۶/۴۵ صبح روز جمعه با حضور ۱۳ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت شهر طرقبه به راه افتادیم و یک ساعت بعد به میدان روستای کنگ رسیدیم.

روستای پلکانی و زیبای کنگ که به ماسوله خراسان شهرت دارد، در یکی از دامنه‌های شمال شرقی ارتفاعات بینالود، در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد قرار دارد و آخرین روستا در محور دره رودخانه کنگ محسوب می شود.

بلافاصله بعد از پیاده شدن از مینی بوس، عدنان حسینی به عنوان سرقدم، مجتبی حسینی به عنوان عقبدار و شرمین خسروی به عنوان امدادگر معرفی شدند و به راه افتادیم.

حدود ساعت ۸/۳۰، در مکانی زیبا و در کنار رودخانه برای صرف صبحانه توقف کردیم و بعد از حدود ۴۵ دقیقه مجدد راه افتادیم. مناظر بهاری و سبز اطراف که از باران شب گذشته بسیار شفاف و پر طراوت بود، لذت وصف ناشدنی به ما هدیه می کرد.

در ساعت ١١ ظهر باران شدیدی همراه با بادهای سرد شروع شد و بعد از حدود ٢٠ دقیقه بارش، هوا به حالت قبل بازگشت و ادامه مسیر دادیم تا به منطقه مورد نظر رسیدیم. نیم ساعتی استراحت کردیم و به سمت روستا بازگشتیم.

ساعت ١۴/١۵ دقیقه برای صرف نهار توقف کردیم که دوباره با بارش شدید باران روبرو و حسابی خیس شدیم. بعد از خوردن نهار راه افتادیم و ساعت ١۵/٣٠ کنار مینی بوس بودیم و در نهایت ساعت ١٧ شادمان از گذران یک روز بهاری و بارانی، به میدان آزادی مشهد رسیدیم.