گزارش برنامه امرودک – ۲۵ خرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۳-۲۸
گزارش برنامه قله فلسکه – اول تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۴-۰۶

برنامه پیمایش دره کنگ کوچک، طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان، روز اول تیرماه ۹۷ به سرپرستی ندا رنجبر برگزار شد.

روستای پلکانی کنگ در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد قرار دارد. قدمت این روستا که به ماسوله خراسان شهرت دارد به پیش از اسلام باز می گردد.

روستای تاریخی کنگ در پهنه سبزگون باغ‌های گیلاس و کوه های سربه فلک کشیده خودنمایی می کند و هنوز هم ردپای تاریخ در دل این روستای کهنسال، چشم‌ها را خیره و قلب ها را آرام و آسوده می سازد.

ساعت ۶:۴۰ دقیقه اولین روز از تابستان در یک هوای عالی به وسیله یک دستگاه مینی بوس به همراه ۱۸ نفر از همنوردان از بلوار وکیل آباد مشهد به طرف روستای زیبای کنگ به راه افتادیم.

ساعت ۷:۴۰ دقیقه پیمایش خود را به سرقدمی محمد واحدیان، عقبداری مهدی برزگر و امدادگری مسعود حاتمی زاده از مسیر روستا آغاز کرده و پس از گذشتن از روستا در ساعت ۸:۳۰ دقیقه برای صرف صبحانه توقف کردیم.

ساعت ۹ به پیمایش خود در مسیر رودخانه تا آبشار ادامه داده و ساعت ۱۱ به آبشار رسیدیم. بعد از گشت و گذار و عکاسی، برای استراحت و صرف نهار در کنار آبشار و منظره زیبای آن اتراق کردیم.

ساعت ۱۴ مسیر برگشت را در پیش گرفته و به سمت ابتدای روستا حرکت کردیم. در راه، دوستان خوب دوچرخه سوار را ملاقات کردیم.

در نهایت ساعت ۱۷ به ابتدای روستا رسیدیم و با دلی شاد و لبی خندان از گذران یک روز به یاد ماندنی در دل طبیعت زیبا به سمت مشهد به راه افتادیم.