گزارش برنامه قله سیاه لوک – ۱۶ شهریور ۹۷
۱۳۹۷-۰۶-۱۸
گزارش برنامه دره هفت غار – ۳۰ شهریور ۹۷
۱۳۹۷-۰۷-۰۲

برنامه پیمایش دره خرو تا آبشار شَشو، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۱۶ شهریور ۹۷ به سرپرستی محمد یوسفی برگزار شد.

ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح روز جمعه به وسیله یک دستگاه اتوبوس، به همراه ۴۰ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد به سمت روستای خرو نیشابور حرکت کردیم.
این روستا که به پایتخت آلو ایران شهرت دارد، دارای دو دره است؛ یکی سمت راست در جهت شمال شرق که به مسیر رودخانه کال یا رودخانه بزرگ روستای خرو معروف است و تا آبشار حدود ۷ کیلومتر پیمایش دارد.

و مسیر دیگر که در سمت چپ روستا در جهت شمالی قرار دارد و به رودخانه ششو، آبشار بزرگ یا آبشار شَشو معروف است و مسیر پیمایش آن حدودا ۱۰ کیلومتر است.

ساعت ۸:۴۰ دقیقه به میدان روستا رسیدیم. در ابتدای پیمایش سرقدم حجت مُشک آبادیان، عقبدار محمد واحدیان، امدادگر مریم صالحی و مسوول محیط زیست حمید بوستانی معرفی شدند و به راه افتادیم.

مسیر پیش رو مملو از درختان تو در تو بود و ما در سایه سار آنها قدم برمی داشتیم و لذت می بردیم.

ساعت ۹:۲۰ دقیقه به اولین چشمه رسیدیم و برای صرف صبحانه اتراق کردیم. حدود یک ساعت بعد مسیرمان را به سمت آبشار پی گرفتیم.

ساعت ۱۳:۳۰ به آبشار ۱۲ متری شَشو رسیدیم و برای صرف نهار، استراحت و همچنین عکاسی توقف کردیم. محلی آرام و سرسبز که همراه با صدای آبشار محیط آرامش بخشی را برایمان فراهم آورده بود…

دو ساعت بعد برای برگشت به روستا آماده بودیم. ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه به روستا رسیدیم و تا ساعت ۱۹ به عکاسی از خانه های پلکانی، حمام قدیمی و جاذبه های گردشگری روستا پرداختیم و در نهایت سوار اتوبوس شده و به سمت مشهد حرکت کردیم و ساعت ۲۱:۲۰ با دلی شاد از یک روز به یاد ماندنی از یکدیگر خداحافظی نمودیم.