گزارش برنامه صعود شبانه به قله شیرباد-خرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۳-۲۸
گزارش برنامه امرودک – ۲۵ خرداد ۹۷

برنامه پیمایش خط الراس شیرباد – بینالود طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه ۹۷ به سرپرستی محسن اشرفی برگزار شد.

ساعت ۱۶ روز پنجشنبه به همراه ۴ نفر از همنوردان به قصد پیمایش خط الراس چالشی قله شیرباد به قله بینالود حرکت کردیم. ساعت ۱۹:۳۰ به جانپناه شیرباد رسیدیم و پس از صرف شام به استراحت پرداختیم. ساعت ۴ بامداد روز جمعه ۲۵خرداد پیمایش خود را با حرکت به سمت قله شیرباد آغاز کردیم.

مسافت ۵۲ کیلومتری با فراز و فرودهای بسیار پیش رو داشتیم و به همین دلیل سعی کردیم باقدم های تقریبا تند و پیوسته حرکت کنیم. ساعت ۵ بر فراز قله شیرباد قرار گرفتیم. بلافاصله بعد از گرفتن عکس یادگاری با دیگر همنوردان کاویانی که به قصد صعود شبانه قله شیرباد در منطقه حضور داشتند، از آنها جدا شده و به ادامه مسیر پرداختیم.

یک نفر از همنوردان  از ادامه مسیر منصرف شده و با دیگر همنوردان کاویانی همراه شد. هوا صاف و خنک بود. وزش باد هم کمی انرژی مان را می گرفت ولی تیم ۳نفره ما مصمم به ادامه مسیر بود و پستی و بلندی های کوتاه و بلند زیادی را پشت سر می گذاشت.

پس از صرف صبحانه در منطقه خانه برق، مجددا تجدید قوا کردیم و ادامه مسیردادیم و در نهایت ساعت۱۳:۳۰ به جانپناه مدرس رسیدیم.

بعد از استراحتی مختصر به قصد صعود به قله بینالود حرکت کردیم. ساعت ۱۵ بر فراز قله بینالود ایستادیم و بلافاصله مسیر برگشت را در پیش گرفتیم.

در نهایت ساعت ۱۹ پس از طی مسافت ۵۲ کیلومتری، پیمایش مان در دره سیب به پایان رسید. خدای مهربان را سپاس برای دادن توان صعودهایی چنین دلچسب و جانانه!