گزارش برنامه قله دال – ۲۰ مهر ۹۷
۱۳۹۷-۰۷-۳۰
گزارش برنامه قله بینالود – ۲۷ مهر ۹۷

برنامه پیمایش درۀ خوشرو، به عنوان سومین برنامه از تقویم نیم‌سال دوم، در روز ۲۰مهرماه ۱۳۹۷، به سرپرستی الهه نشاطی برگزار شد.

ساعت ۶:۴۰ صبح روز جمعه به همراه ۵۴ نفر همنورد پرنشاط، توسط یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی‌بوس از وکیل‌آباد ۳۵ به سمت منطقۀ نغندر حرکت کردیم.
لازم به ذکر است که این همزمان با این برنامه، گروه دوچرخه‌سواران کاویان نیز، رکاب‌زنی خود را در همین مسیر آغاز کردند.
درۀ خوشرو، حدود دو کیلومتر جلوتر از محدودۀ مسکونی نغندر قرار دارد و در سمت چپ جاده از آن جدا می‌شود.
حدود ساعت۷:۳۰ به منطقه رسیدیم و پس از معرفی ارکان برنامه و انجام هماهنگی‌های لازم، در ساعت ۷:۴۰ دقیقه پیمایش آغاز شد و حدود ساعت‌های ۹ تا ۹:۴۰ دقیقه را در فضایی مناسب و خارج از دره، به صرف صبحانه و گپ‌وگفت با دیگر همنوردان پرداختیم.

مسیر دره از میان درختان چنار، باغات محلی با درختان گردو و سیب و دیگر درختان، عبور می‌کند. منظره بسیار زیباست. برگ‌های زرد پاییزی، کف پوش سنگی مسیر و دیوار باغ‌ها که سنگ‌چین های زیبایی دارند.

هر از گاهی پلی چوبی، باغ‌های دو طرف مسیر را به هم متصل و زیبایی فضا را دو چندان می‌کند. با وجود پیچ و تاب‌های مسیر، شما همیشه در مقابلتان، برگ‌های زرد و راهی که پایانش در میان درختان پاییزی گم شده است را دارید.

حضور عکاسان حرفه‌ای و آماتور متعدد و وجود صحنه‌های دل‌انگیز، بازار عکاسان و سوژه‌هاشان را حسابی داغ کرده بود.
به مسیر همچنان ادامه دادیم تا در ساعت ۱۱:۱۵ پس از طی مسافتی حدود ۷٫۸ کیلومتر به محلی مناسب برای توقف و استقرار برای استراحت و صرف نهار رسیدیم. همه دوستان مستقر شدند و جمعی حدود ۲۰ نفر مسیر را ادامه دادند. برای این گروه مجددا عقب‌دار و جلودار معرفی و سرپرستی نیز برای ۳۴ نفر باقی مانده در محل تعیین شد.

گروه پس از حدود ۴۰ دقیقه و طی مسیری حدود یک و نیم کیلومتر، به بن بست خوشرو رسیدند. فضای بی‌نظیری بود، ترکیبی از درخت، صخره‌های کوتاه و آب. لحظاتی را در این مکان توقف نمودیم و تجربه‌ای از سکوت را در میان باد و زیر آسمان آبی در کنار دیگر همنوردان مهربان تجربه نمودیم که در پایان آواز یکی از همنوردان نازنین، حسن ختام خاطره‌انگیزی در بن بست خوشرو شد. مسیر رفته را بازگشتیم و به دیگر دوستان پیوستیم.

ساعت ۱۴، پس از طی کردن اوقات خوش و استراحت، مسیر بازگشت به سمت روستا را در پیش گرفتیم.
هوا نیمه ابری بود و نسیم ملایمی می‌وزید. در طول مسیر بازگشت، رنگ‌های پاییزی زیر آسمان ابری، همچنان زیبا بودند و دلربایی می‌کردند، عکس‌های گروهی متعددی به یادگار انداختیم.

در نهایت ساعت ۱۷:۳۰ پس از طی مسیری حدود ۱۷ کیلومتر به ابتدای درۀ خوشرو رسیدیم و پایان برنامه، با بارانی پاییزی و زیبا همراه شد.