گزارش برنامه کویر اردمه – ۲۳ آذر ۹۷
۱۳۹۷-۱۰-۰۸
گزارش برنامه قله هفت شاخ – ۶و۷ دی ۹۷
۱۳۹۷-۱۰-۱۰

برنامه صعود به قله لوکه مولی چناران، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۳۰ آذر ۹۷ به سرپرستی اکرم صابرحقیقت برگزار شد.

ساعت ۶:۰۵ دقیقه صبح آخرین روز پاییز در قالب یک تیم ۱۵ نفره (۹ نفر آقا و ۶ نفر خانم) به وسیله یک دستگاه مینی بوس راهی روستای محسن آباد که در ۱۱ کیلومتری چناران واقع است، شدیم. برای جلوگیری از اتلاف وقت، صبحانه در مینی بوس صرف شد. ساعت ۶:۴۵ به ابتدای روستا رسیده و پس از پیوستن آقای محمد نظرزاده (راهنمای چنارانی) به تیم، حرکت کردیم.

پس از عبور از چند روستا به روستای گوری که در نزدیکی کوه لوکه مولی قرار دارد، رسیدیم. از این روستا سه مسیر برای صعود به قله وجود دارد که به پیشنهاد آقای سعید جباری (راهنمای محلی) و با توجه به زود تاریک شدن هوا، مسیر کوتاهتر را انتخاب کردیم.
تا ابتدای دره را با نیسان طی و ساعت ۸:۳۰ پیمایش خود را با سرقدمی سعید جباری، عقبداری محمد نظرزاده و امدادگری میثم خطیبیان در مسیر دره ای بکر و زیبا آغاز کردیم.

پس از گذشت حدود یک ساعت و نیم به شیب نسبتاً ملایمی رسیده و به سمت قله مسیر را ادامه دادیم.

با یاری خدا، راهنمایی خوب آقایان نظرزاده و جباری و تلاش و همدلی دوستان، ساعت ۱۲:۰۵ موفق به صعود قله زیبای لوکه مولی با ۲۱۵۰ متر ارتفاع شدیم.

پس از استراحت، عکاسی و لذت بردن از آرامش کوهستان در جمع دوستان، ساعت ۱۲:۳۰ از مسیر پیشنهادی راهنمای محلی به سمت پایین حرکت کردیم.
مسیر برگشت طولانی تر از مسیر رفت بود و به دلیل سنگی بودن، چالش های زیادی داشت طوری که بعضی جاها از شکاف های سنگی باریکی عبور کردیم و حتی در قسمتی از مسیر روی سنگ زیبایی که به صورت یک سرسره طبیعی بود، سر خوردیم و همین تنوع و جذابیت برنامه را بیشتر کرد.

ناهار را در دشت سرسبزی میل نموده و پس از دو ساعت و نیم پیمایش، ساعت ۱۷:۰۰ به روستا رسیده و به سمت مشهد حرکت کردیم.