گزارش برنامه قله سوقند – ۶ مهر ۹۷
۱۳۹۷-۰۷-۰۸

برنامه صعود به قله ۳۰۱۳ متری مُلکوه، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۱۳ مهرماه ۹۷ به سرپرستی علیرضا بزاز برگزار شد.

ساعت ۵:۱۰ صبح روز جمعه از میدان استقلال مشهد، به همراه ۱۸ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت بخش کدکن از توابع شهرستان تربت حیدریه حرکت کردیم و ساعت ۹ به ابتدای مسیر پیمایش رسیدیم.

پس از پیمایش کوتاهی به مدت ۴۰ دقیقه برای صرف صبحانه توقف کردیم. سپس اعضای تیم به سرپرستی داود عوض نیا نرمش کوتاهی انجام دادند و پیمایش خود را با سرقدمی رضا سعیدی، عقبداری محمد دیداری و امدادگری حامد خرسندی آغاز کردیم.

از دهلیز بالا رفتیم و ساعت ۱۳ به پای گرده رسیدیم. توسط اعضای تیم فنی روی مسیر طناب ریخته شد و سپس تک تک افراد تیم به وسیله طناب حمایت شده و صعود کردند.

بعد از صعود از صخره، اعضای تیم از مسیری که به وسیله سیم بکسل حمایت می شود، به سمت قله حرکت کرده و در ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه همگی به قله رسیدیم.

پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس یادگاری، مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و پس از ایجاد کارگاه و ریختن طناب تک تک همنوردان از صخره فرود آمدند.

با توجه به تاریک شدن هوا بلافاصله به سمت پایین حرکت کردیم  و در ساعت ۲۱:۴۰ دقیقه به مینی بوس رسیدیم و به سمت مشهد حرکت کردیم. ساعت ۱ بامداد بعد از روزی سخت و به یاد ماندنی در دامان امن طبیعت، به مشهد رسیدیم و برنامه به پایان رسید.