گزارش برنامه قله بردو – ۲۱ اردیبهشت ۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۲۳
گزارش برنامه دره و آبشار درویش – ۲۸اردیبهشت۹۷
۱۳۹۷-۰۲-۳۰

برنامه اولنگ حیدر و هزارمسجد طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۹۷ به سرپرستی محسن دلاوری و با حضور ۲۳ نفر از همنوردان برگزار شد.

ساعت ۶ صبح روز جمعه در هوای دل انگیز بهاری، و در چشم اندازی بسیار زیبا در منطقه موسوم به عرب چاه از خواب بیدار شدیم. پس از صرف صبحانه، ساعت ۸:۱۵ به سمت اولنگ حیدر به راه افتادیم. علی صنعتی سرقدم و سعید الهی عقب‌دار تیم معرفی شدند.

پیمایش درون دره‌ها و جنگل‌های اُرس هزار مسجد، و طبیعت بکر و شاداب منطقه افراد تیم را به وجد آورده بود.

بنای تیم، رفتن به اولنگ حیدر (یا نورعلی) بود، در ساعت ۹:۳۰، چهار نفر از اعضا به همراه سرپرست برنامه از تیم جدا شدند و به سمت قله هزار مسجد (به ارتفاع ۳۱۰۰ متر) به راه افتادند. تیم قله، پس از پیمایش ۵/۷ کیلومتر و افزایش ارتفاعی حدود ۱۰۰۰ متر، در ساعت ۱۳ موفق به صعود قله هزارمسجد شدند.

تیم دیگر نیز ساعت ۱۱:۳۰ به اولنگ حیدر رسیدند و مسحور چشم انداز زیبای این منطقه شدند. زمینی پوشیده از علف های سبز که با کوههای مزین به درختان اُرس محصور شده و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

در مسیر بازگشت، در حالی که همنوردانی که در اولنگ حیدر به ارتفاع ۲۱۰۰ متر بودند و کمی خنکی هوا را احساس می‌کردند، اعضای تیم قله در سرما و تگرگ ناگهانی که حدود نیم ساعت طول کشید، به سوی پایین در حرکت بودند.

منطقه زیبا و چشم نواز اولنگ حیدر همنوردان را بسیار به سر ذوق آورده بود. تعدادی از این همنوردان نیز به سمت یال مشرف به آبشار زو سیاه رفته و در آنجا پیمایش کردند.

در نهایت دو تیم قله و اولنگ حیدر در ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر، در همان محلی که صبح از یکدیگر جدا شده بودند به همدیگر رسیدند و کل تیم در ساعت ۱۶:۳۰ به عرب چاه رسیدیم.

اعضای تیم قله مشغول صرف ناهار و سایر همنوردان مشغول چیدن کوله‌ها در کفی تراکتورها شدند. ساعت ۱۷:۱۵ با انرژی و سرحال از دیدن طبیعتی چنین بکر و دلربا به سمت روستا به راه افتادیم.

ساعت ۱۹:۳۰ به روستا رسیدیم و پس از نیم ساعت که همنوردان مشغول جابجایی لوازم و همچنین خرید لبنیات محلی شدند به سوی مشهد به راه افتادیم. ساعت ۲۴ پس از یک برنامه به یاد ماندنی به مشهد رسیدیم.