گزارش برنامه دشت چهچهه – ۲۳ فروردین ۹۸
۱۳۹۸-۰۱-۲۶

برنامه چریک و پلنگ دره درگز طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه به سرپرستی محمود براتی برگزار شد.

ساعت ۱۶ روز پنجشنبه به همراه ۱۱ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه مینی بوس از مشهد حرکت کردیم و ساعت ۱۹:۳۰ به منطقه رسیدیم. با برپایی کمپ و استراحت و صرف شام ساعت ۲۳ خاموشی زده شد.

ساعت ۵ صبح روز جمعه از خواب بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه و برچیدن کمپ، تجهیزات اضافی را داخل مینی بوس گذاشتیم  و ساعت ۶ با کوله سبک از دره ها و یال های زیبا پیمایش را به مقصد دره بکر چریک که چشم و دل هر بیننده را متحیر می کند، آغاز کردیم.

ساعت ۱۰ به ورودی دره رسیدیم و پس از کمی دست به سنگ، وارد دره چریک شدیم که با طبیعتی فوق العاده و آبشارهایی پر آب تر از هرسال خودنمایی می کرد!

ساعتی به تماشای این همه زیبایی نشستیم؛ در حالیکه قلبمان سرشار از ستایش خالق طبیعت زیبا بود!

سپس از دره چریک خارج شده و مسیر آبشار دامچی و پلنگ دره را پیش گرفتیم.

با لذتی وصف نشدنی از دیدن مناظر اطراف و بازدید از آبشار دامچی، ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه وارد پلنگ دره شده و کنار چشمه کوچک و گوارایی استراحت کردیم و نهار خوردیم. سپس پیمایش خود را در دره زیبا و بکر پلنگ دره که کوهنوردان انگشت شماری آن را پیمایش کرده اند، آغاز کردیم.

هرچه پیش می رفتیم گام برداشتن در مسیر به دلیل علف های بلند و پوشش گیاهی متنوع، سخت و سخت تر می شد بطوری که مسیر ۳ کیلومتری را در زمان ۳ ساعته  پیمایش کردیم!

ساعت ۱۶:۲۵ از پلنگ دره خارج شدیم و سوار بر نیسان به روستا بازگشتیم. یک ساعت بعد سوار بر مینی بوس به سمت مشهد حرکت کردیم و ۲۲:۱۵ با جسمی خسته ولی روحی آرام از دیدن طبیعتی چشم نواز و بسیار زیبا به مشهد رسیدیم.