گزارش برنامه دره جونگ – ۱۲ مرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۱۷
برگزاری دوره کارآموزی هواشناسی کوهستان
۱۳۹۷-۰۵-۱۸

برنامه پیمایش دره شمخال، طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد ۹۷ به سرپرستی سعید عبادی و پروین عبادی برگزار شد.

دره شمخال با شیبی ملایم از روستایی با همین نام شروع می شود. چشمه سارهای متعدد، آبشارهای زیبا، درختان سر به فلک کشیده، جریان آب زلال، دیواره های عظیم و پر صلابت صخره ای تنها بخشی از جذابیت های این دره است.

دالان ها، حمام ها و غارگونه ها بسیارند و وصف ناپذیر! خنکای دره، نوای گوشنواز آب و نسیم دل انگیز، روح را می نوازد؛ درون را آرام و چشم ها را خیره می کند. این شکوه، زیبائی و صلابت، فسون گری طبیعت با روح است. باید خود را رها کرد، توهمی در کار نیست، خود حقیقت است!

ساعت ۱۶ روز  پنجشنبه ۱۱مرداد ۱۳۹۷ به همراه ۳۹ نفر از همنوردان کاویانی به منظور پیمایش دره زیبای شمخال عازم باجگیران در ۶۵ کیلومتری شمال قوچان شدیم. ساعت ۲۰ به باجگیران رسیدیم و در محل پارک شهرداری کمپ زدیم. ساعت ۴ صبح روز جمعه بیدار باش زده شد و ساعت ۵:۳۰ در ابتدای دره با معرفی ارکان گروه و انجام حرکات نرمشی و کششی پیمایش آغاز شد.

محمد واحدیان به عنوان سرقدم، میثم معصومی به عنوان عقبدار، زهرا کامل پور به عنوان امدادگر و مجتبی احمدزاده به عنوان مسوول فنی برنامه معرفی شدند و به راه افتادیم.

بعد از عبور از چشمه و قبل از حمام صبحانه خوردیم و به مسیر ادامه دادیم. با توجه به شلوغی منطقه و حضور بسیار زیاد طبیعت دوستان، زمان عبور از آبشارها با کارگاهی که توسط مسوول فنی برنامه نصب شد، بسیار طولانی شد.

ساعت ۱۵:۱۵ به محل کبوترخانه رسیدیم و برای صرف نهار و استراحت اتراق کردیم. بعد از حدود یک ساعت و نیم توقف، پیمایش خود را در پیش گرفتیم و با گذر از پیچ و خم دره پس از طی حدود ۳۰ کیلومتر طی مسیر، در ساعت ۲۰ به محل توقف اتوبوس واقع در منطقه درونگر رسیدیم.

اعضای تیم لباس های خیس خود را عوض کرده و سوار بر اتوبوس راهی مشهد شدیم. حدود ساعت دوازده و نیم شب بعد از گذراندن یک روز به یاد ماندنی و هیجان انگیز در طبیعت زیبای دره شمخال، به مشهد رسیدیم.

1 دیدگاه

1. ذبیحی گفت:

سلام و عرض خسته نباشید
    یک شب پیمایی در خدمت سرور عزیزم جناب وزیری داشتیم به قله زو از پارک خورشید اگر چند عکس از اون شب پیمایی رو بگذارید متشکر می شم