گزارش برنامه دره و آبشار بوژان ۱۵ مرداد ۹۵

سرقدم: حجت سادات

عقبدار: رضا سعیدی

امدادگر: رضا رستگار

پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه ساعت ۱۶:۲۰ به همراه ۸۰ نفر از همنوردان و به وسیله دو دستگاه اتوبوس به سمت شهرستان قوچان و منطقه باجگیران حرکت کردیم.

پس از رسیدن به باجگیران در پارک ابتدای شهر چادرها را برپا کردیم. حدود ساعت ۲۲:۴۰ شب پیمایی تعدادی از همنوردان به سرپرستی آقایان وزیری تا ساعت ۲۴ انجام شد و همچنین ساعت ۲۲:۳۰ خاموشی برای گروه دیگر که در پارک ماندند اعلام شد.

صبح ساعت ۴:۴۵ از خواب بیدار شدیم و پس از بستن کوله ها در ساعت ۵:۱۵ سوار اتوبوس شده و به سمت روستای شمخال حرکت کردیم.

ساعت ۵:۳۰ به روستا رسیدیم و پس از معرفی ارکان و نرمش گروهی در ساعت ۶:۵۰ پیمایش را شروع کردیم.

بعد از ۲ ساعت پیمایش به مدت ۴۰ دقیقه برای صرف صبحانه توقف داشتیم. بعد از صرف صبحانه پیمایش را ادامه دادیم تا نردبان اول و با کمک تیم فنی، همنوردان از نردبان عبور کردند و بی وقفه پیمایش را ادامه دادیم.

پس از عبور از نردبان دوم که معمولا توسط خود گروه های کوهنوردی در قالب کارگاه و حمایت زده می شود، پس از گذشتن از موانع ادامه مسیر دادیم تا ساعت ۱۶:۱۵ به محل مناسبی برای صرف نهار رسیدیم. با توجه به هماهنگی و نداشتن تاخیر و همچنین خسته بودن همنوردان زمان بیشتری را به استراحت اختصاص دادیم.

ساعت ۱۷:۴۵ به سمت انتهای دره حرکت کردیم و پس از ۲ ساعت پیمایش به اتوبوس ها رسیدیم. ساعت ۲۰:۳۰ به سمت مشهد حرکت کردیم و در نهایت ساعت ۲۴ به مشهد رسیدیم.