گزارش برنامه آبشار آبگرم – ۲۷ اردیبهشت ۹۸
۱۳۹۸-۰۲-۳۰
گزارش سفر به شهر وان – ترکیه (خرداد ۹۸)
۱۳۹۸-۰۶-۳۱

برنامه سفر به شهر شیراز طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روزهای ۲۷ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه به سرپرستی مجیدرضا وزیری برگزار شد.

سفرمان روز ۲۷ فروردین ماه و در یک روز زیبای بهاری آغاز شد. حدود ۱۶:۱۵ به همراه ۳۲ نفر از همنوردان از پایانه اتوبوسرانی مشهد حرکت کردیم. ساعت ۱۱ صبح روزبعد طبق برنامه از پیش تعیین شده به پاسارگاد رسیدیم.

کهن ترین پایتخت هخامنشیان که زمانی گذرگاه اقوام مختلف بوده است. بعد از تماشای تمام بناهای پاسارگاد برای صرف ناهار به رستورانی در همان حوالی رفتیم و سپس به سمت شیراز حرکت کردیم.

حدود ساعت ۱۷ روز چهارشنبه به این شهر زیبا رسیدیم. به محل اسکان مراجعه کردیم و بعد از دو ساعت استراحت همگی راهی آرامگاه حافظ شدیم. فضای دلنشین آرامگاه برایمان آرامش خاصی به ارمغان آورد و ساعات خوشی را در کنار هم گذراندیم…

صبح روز ۲۹ فروردین برنامه گروه، شیرازگردی بود و تمام افراد گروه ساعت ۹ برای بازدید از شهر آماده بودند. اولین جایی که بازدید کردیم مسجد زیبا و رنگارنگ نصیر الملک بود. پس از آن از نارنجستان قوام دیدن کردیم، جایی که شکوه و معماری خاص آن با گذشت زمان هنوز هم تماشایی بود.

خانه زینت الملوک مکان بعدی بود که از دیدن آن لذت بردیم! خانه زنی نیکوکار و خیرخواه از خاندان قوام الملک.

پس از بازدید این مکان دیدنی، به ارگ کریم خان زند رفتیم. بنای تاریخی، باشکوه و مملو از درختان نارنج که زمانی منزلگاه یکی از بزرگان تاریخ ایران بوده است. در ادامه حمام وکیل، بازار وکیل و سرای مشیر را دیدیم.

پس از صرف ناهار و در ادامه بازدیدهایمان به باغ عفیف آباد رفتیم. عمارتی بزرگ و دو طبقه با شگفتی های خاصش! بعد از آن به باغ ارم رفتیم، یکی دیگر از باغ های ساخته شده در دوره سلجوقیان!

آرامگاه سعدی آخرین مکانی بود که در این روز بازدید کردیم و از گذران لحظاتی خوش در آن لذت بردیم.

صبح روز ۳۰ فروردین همگی برای رفتن به آبشار زیبای مارگون واقع در شهرستان سپیدان آماده بودیم. حدود ۳ ساعت بعد، آخرین قدم های رسیدن به این آبشار را می پیمودیم…

بارانی دلچسب باریدن گرفته بود و فضا را دلچسب تر می کرد! پس از گذران دقایقی در فضای زیبای آبشار و سپس صرف ناهار در ییلاقات همان حوالی، به محل اسکانمان برگشتیم…

برنامه روز پنجم بازدید از بنای باشکوه و عظیم تخت جمشید بود. تخت جمشید یا پارسه یا پرسپولیس نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان، پیوسته پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. در این شهر باستانی کاخی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایار شاه و اردشیر اول بنا شده‌ و به مدت حدود ۲۰۰ سال آباد بوده‌است.

پس از صرف ناهار در رستوران پاسارگاد، به سمت یزد حرکت کردیم. به ابر کوه که رسیدیم به دیدن سرو ۴۰۰۰ ساله این منطقه رفتیم و بعد از کمی استراحت، حوالی غروب روز پنجم به شهر زیبای یزد رسیدیم.

از مسجد جامع و بافت قدیمی شهر دیدن کردیم. در کافه زیبایی روی پشت بام یکی از همین خانه های قدیمی چند ساعتی را به  استراحت و صرف شام گذراندیم و سپس به سمت مشهد حرکت کردیم. ساعت ۱۶:۳۰ روز بعد پس از گذراندن چند روز به یادماندنی در دو شهر تاریخی  زیبای ایران زمین، به مشهد رسیدیم.